عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
جلسات استاد سعیدیان؛
قاری بین المللی کشورمان با اشاره به مضامین آیات سوره قیامت گفت: سخت ترین لحظه مرگ رسیدن جان به استخوان گلو است، زمانی که انسان به حالت اضطراب از دنیا جدا شده و ملائکه به سوی او می آیند.

عقیق: استاد محمدحسین سعیدیان، قاری بین‌المللی کشورمان در جلسه هفتگی آموزش قرآن خود با اشاره به مضامین آیات سوره مبارکه قیامت پیرامون احوال انسان پس از مرگ گفت: چیزی که لحظه‌ مرگ را برای آدمی سخت و دشوار می‌کند تعلقات او به مال، خانواده‌ و غیره است. متأسفانه مشکل همه انسان‌ها دلبستگی به مادیات از جمله مال، زن و فرزند است و اگر انسان تبدیل به مؤمن واقعی شود تمام تعلقات‌اش به خدا و ائمه اطهار(ع) معطوف می‌شود آن‌وقت مرگ برای آدمی بسیار راحت و همچون بوییدن گل می‌ماند.

این استاد برجسته کشور با اشاره به سخنان حضرت علی(ع) پیرامون مرگ تصریح کرد: حضرت علی (ع) می‌فرماید لحظه مرگ برای آدمی رجوع‌پذیر نیست، آنچه که بر انسان می‌گذرد غیرقابل وصف‌شدن است، بدن‌ها سست و رنگ‌ها دگرگون می‌شود، آن لحظه زمانی است که زبان از کار می‌افتد و روح، گوش و چشم کارآیی ندارد.

استاد سعیدیان با بیان این مطلب که همواره باید در راستای رضایت ائمه اطهار(ع) زندگی کنیم، عنوان کرد: اکنون که در ایام شهادت حضرت زهرا(س) قرار داریم خوب است بدانیم که روایات بسیاری نقل است و بر این نکته تاکید شده خشنودی و غضب حضرت زهرا(س) رضایت و غضب پروردگار عالم را به دنبال دارد لذا ما نیز برای آنکه راه سعادت را پیش گیریم لازم است رضایت حضرت زهرا (س) را جلب کنیم.

وی با اشاره به ادامه آیات سوره مبارکه قیامه و داستان ابوجهل با پیامبر(ص) تصریح کرد: آیات 31 تا آخر سوره مبارکه قیامه در مورد ابوجهل نازل شده است، روزی پیامبر(ص) گریبان او را گرفت و نفرین کرد، ابوجهل در پاسخ گفت نه تو و نه خدایت نمی‌توانی به من آزاری برسانی و این آیات در مورد ویژگی‌های کسی است که مورد غضب الهی قرار گرفته و با تکبر و غرور به سوی خانواده‌اش برمی‌گردد.

سعیدیان افزود: خداوند در این آیات می‌فرماید آیا انسان فکر می‌کند به حال خودش رها می‌شود؟ آیا از نطفه‌ای بی‌مقدار خلق‌اش نکردیم؟ خدا او را خلق و تصفیه کرد و او را از دو جنس زن و مرد آفرید، آیا خدا قادر نیست او را دوباره زنده کند؟

قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به حقیقت مرگ به عنوان تجربه‌ای غیر قابل انکار برای همه انسان‌ها عنوان کرد: مرگ موضوعی است که همه بشریت به آن اذعان دارند، گاهی ما انسان‌ها زنده‌ایم اما آن‌قدر مدت زندگی در دنیا کوتاه است گویی که هم‌اکنون مرده‌ایم. در مقابل انسانی که از معارف اهل بیت (ع) فاصله گرفته و در سرسرای غفلت عمرش را به تاراج گذاشته است مرگ را به سختی می‌گذراند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در سوره قیامه می‌فرماید وقتی جان آدمی به استخوان گلو می‌رسد سخت‌ترین لحظات برای انسان است، زمانی که انسان به حالت اضطراب از دنیا جدا شده و ملائکه به امر خداوند به سوی او می‌آیند.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ایمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
3
13
خدا قوت . برای شما برادران با ایمان با تهیه این مقالات معنوی کمال تشکر را دارم.در پناه حق.یاعلی
اللهم عجل الولیک الفرج
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
2
12
خیلی ممنون استفاده کردیم
اسماعیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
0
1
باسلام...خیلی خوب بود.من به شهیدان اعتمادکرده ام و جوابم را گرفته ام این خو دیگر حضرت زهرا(س)است..
دوستان من...فقط کافیست اعتماد کنیم !!!!
سانا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
0
1
با وقاحت تمام چه دروغي رو به پيامبر نسبت داده. پيامبر اونقد بزرگوار بودن كه هيچوقت هيچكس رو نفرين نكرده. حتي عموهاي خودشو كه انقد در حقش بدي كردن
سانا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
0
1
با وقاحت تمام چه دروغي رو به پيامبر نسبت داده. پيامبر اونقد بزرگوار بودن كه هيچوقت هيچكس رو نفرين نكرده. حتي عموهاي خودشو كه انقد در حقش بدي كردن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
0
1
قران را باید بیشتر بخوانیم. واقعا فراموش کرده ایم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
0
2
آيا خداوند به انسان احساس داده يا نه خوب اگر داده پس مگر ميشود انسان نسبت به فرزند و جگر گوشه خودش احساس نداشته باشد و وابستگي نداشته باشد
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین