عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۵
بیانات حجت الاسلام هاشمی نژاد؛ شب هشتم محرم؛ بیت الرقیة:
امام صادق(ع) می فرمایند: هر کس شیعه مخلص ما باشد و سحرگاهان، با اخلاص پدرم حسین را در کربلا زیارت کند ، عطر آن سیب بهشتی را استشمام خواهد کرد!
مراسم شب هشتم محرم در بیت الرقیه (س) برگزار شد.
به گزارش عقیق ، در این مراسم حجت الاسلام سید حسین هاشمی نژاد با موضوع احادیث قدسی سخنرانی کرد که درادامه متن این سخنرانی از نظرتان می گذرد:

بحثمان پیرامون احادیث قدسیه است. احادیثی است که خدا بیان کرده است. خداوند می فرماید: «ای بندگان من، ۶ چیز از من است و ۶ چیز از شماست.»
«البلاء منّی و الصبر منکم» بلا از من و صبر از شماست.
«المغفرة منّی و التوبة منکم» آمرزش از من و توبه از شماست.
«الرزق منّی و الشکر منکم» روزی از من، شکر از شماست.
این چند فراز بیان شد. خب فراز بعدی این است «الجنّة منّی و الطاعة منکم» بهشت از من است و طاعت از شماست.

بهشت را به طاعت مرحمت می کنند. حدیث مفصلی است که می فرماید بهشت برای کسی است که اطاعت خدا کند ولو بنده سیاه حبشی باشد. و جهنم برای کسی است که معصیت خدا را بکند ولو سید قریشی نسب باشد!

ملاک، عمل است. در یکی از تفاسیر است که یکی از اولیاء خدا پایش مجروح شده بود. طبیب آمده بود پایش را با وسایل آن زمان قطع کند؛ نه بیهوشی بود نه بی حسی. او به جرّاح گفت من مشغول ذکر می شوم.به ذکر سوم که رسیدم تو قطع کن. ذکرش «یا ربّ» بود، که از اذکار معبتر است.
نکته ای که باید عرض کنم، تمام انبیا وقتی از خداوند حاجت و درخواستی داشتند، با «یاربّ» و «ربّی» دعایشان را شروع می کردند. در قرآن مثال فراوان دارد. در حدیث داریم کسی که ده بار «یا ربّ» بگوید خداوند «لبّیک» می گوید.
وقتی آن ولیّ خدا به هوش آمد، پایش قطع شده بود. گفت این پای من را با عطر و گلاب بشویید و در جای محترمی دفن کنید. پرسیدند چرا برای این پا انقدر احترام قائلی؟ فرمود: چون از وقتی بالغ شدم، با این پا حتی یک قدم در مسیر غیر الهی قدم بر نداشتم!

بهشت می خواهی بروی، باید اطاعت کنی. «اطاعتی بنما تا سعادتی ببری!». بهشت جای پاکان است. باید بندگی کرد.
در حالات یکی از اولیاء هست که سلطنتی داشت. جرقه ای در دلش زد و منقلب شد و همه زندگی اش را رها کرد. روزی بدنش کثیف شده بود، خواست برود حمّام اما صاحب حمّام او را چون خیلی کثیف بود راه نداد. او هم رفت پشت در حمام نشست و گریه کرد. کسی که این صحنه را دید، او را شناخت و رفت به صاحب حمامی او را شناساند. صاحب حمامی آمد و از او عذر خواهی کرد. اما آن شخص گفت من به حالِ خودم گریه می کنم؛ که در دنیا به خاطر کثیفیِ ظاهرم به حمام راهم نمی دهند، چطور خداوند با این باطن کثیف مرا به بهشت راه دهد؟؟!!

امام صادق(ع) می فرمایند: در محضر پدرم امام باقر(ع) بودم. آمدیم به پیش مقبره نبی اسلام(ص). عده ای از شیعیان نشسته بودند. پدرم به آن ها سلام کرد و فرمود: به خدا من شما را دوست دارم. روح های شما را دوست دارم. عطرهای شما را نیز دوست دارم.
بوهای معنوی در عالم بسیار است. مرحوم ملاآقاجان زنجانی(ره) می دانست امام حسین(ع) چه بویی دارد، علی اکبر چه عطری دارد. علی اصغر چه عطری دارد. ایشان معتقد بود امام زمان(عج) بوی گل یاس می دهد!
در حالات رسول الله(ص) وارد شده است که سینه حضرت زهرا(س) را می بوییدند و می فرمودند: من بوی بهشت را از سینه زهرا استشمام می کنم. علامه امینی(ره) می فرمودند: این طور نیست که سینه زهرا بوی بهشت دهد. بلکه بهشت بوی سینه زهرا را می دهد!!

اولیاء خدا بوی عطر می دهند. شامّه ات را پاک کن تا عطر های معنوی را استشمام کنی! زین العابدین(ع) می فرماید: چند میوه از بهشت برای اهل بیت آوردند. سیب، انار، بِه. وقتی زهرای مرضیه(س) شهید شد، انار بهشتی مفقود شد. وقتی علی مرتضی(ع) شهید شد، بِه مفقود شد. سیب نزد سیدالشهدا(ع) بود و در کربلا هر زمان تشنگی غالب می شد و آن سیب را در می آوردند و از عطش ایشان کاسته  می شد. وقتی به شهادت رسیدند آن سیب نیز مفقود شد.
در ادامه امام(ع) می فرماید: هر کس شیعه مخلص ما باشد، و سَحَر، پدرم حسین را در کربلا با اخلاص زیارت کند، عطر آن سیب بهشتی را استشمام خواهد کرد!

خیلی خبر است در عالم. این دهه اول محرم خیلی روزی های معنوی تقسیم می شود.
خب برگردیم به حدیث. امام باقر(ع) می فرمایند: من بوهای شما را نیز دوست دارم. بعد حضرت یک تقاضا نموده است: «ما را کمک و یاری کنید بوسیله ورع و تقوی و کوشش»! با تقوی و گناه نکردنتان، ما را کمک کنید ای بچه شیعه ها.
از ما اطاعت می خواهندو باید مطیع باشیم. معصیت نکنیم. شرط این که به مقامات معنوی برسیم تقوا است. دوری از گناه.
 
 
کدخبرنگار:۲۱۲۱۱۳

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین