عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۷
15 میلیون زایر در تعطیلات نوروزی که از 25 اسفند شروع و تا 15 فروردین ماه ادامه می یابد، به حرم مطهر حضرت رضا(ع) مشرف می شوند.

عقیق: محمود ممتاز معاون اماکن متبرکه و امور زایرین آستان قدس رضوی روز گذشته  با بیان این مطلب، به خدمت رسانی 30 هزار خادم رسمی و افتخاری به زایران اشاره کرد و گفت: مراسم باشکوه تحویل سال نو در جوار بارگاه منور رضوی با حضور بیش از 2 میلیون زایر و مجاور در اماکن متبرکه و خیابانهای اطراف حرم مطهر برگزار خواهد شد.
ممتاز ادامه داد: برگزاری مراسم دعای کمیل پس از سال تحویل، دعای ندبه، مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)، سخنرانی رهبر معظم انقلاب و برپایی نماز جمعه در یکم فروردین ماه از دیگر مراسمی هستند که در نوروز 93 در حرم مطهر رضوی، برگزار می‌شوند.
ممتاز به وضعیتهای تعریف شده خدمات رسانی به زایران اشاره کرد و گفت: وضعیت‌ خاص خدمات‌رسانی به زایران حرم مطهر رضوی در حلول سال نو و مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری انجام می شود.

16 کمیته برنامه ریزی مشورتی

وی، وضعیت ویژه این خدمات را نیز از صبح 28 اسفندماه 92 تا 5 فروردین ماه 93 ذکر کرد و تصریح کرد: وضعیت فوق‌العاده خدمات‌رسانی به زایران نیز در 2 مقطع 25 تا 27 اسفندماه و 6 تا 12 فروردین ماه به تناسب حضور زایران انجام می‌شود.
ممتاز همچنین به تشکیل ستاد هماهنگی ویژه ایام نوروز با حضور 16 کمیته برنامه ریزی مشورتی اشاره کرد و گفت: درباره خروج امن و راحت زایران در پایان حلول سال نو، هماهنگی با نیروی انتظامی، شهرداری و مجتمع قضایی ثامن و فرمانداری مشهد انجام شده است.
وی با بیان اینکه محیط منظم، امن و آرامش‌بخش از اساسی‌ترین مؤلفه‌های زیارت در اماکن متبرکه است، گفت: برنامه‌ریزی برای تشکیل گشتهای بصیر در این راستا صورت گرفته است.
معاون اماکن متبرکه و امور زایرین آستان قدس رضوی، برنامه ریزی برای گشتهای هدایت، طاهر و هادی را نیز از دیگر اقدامات دانست و افزود: نظافت به هنگام و هدایت زایران با توجه به تکریم آنان انجام می‌شود.

900هزار نفر ساعت خدمت

ممتاز در پایان ابرازامیدواری کرد: 900هزار نفر ساعت خدمت توسط بیش از 30 هزار نفر از پرسنل و خادمان اماکن متبرکه در 250 هزار متر مربع صحن، 60 هزار متر مربع رواق و یک میلیون متر مربع زیربنا به 15 میلیون نفر تشرف تا 15 فروردین ماه بتواند رضایت حضرت رضا(ع) و زایران آن حضرت را به دنبال داشته باشد.

 

منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین