عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
حجت الاسلام ابولقاسمی و حاج روح الله بهمنی در عشاق العباس
یک حدیث معروف است که می فرماید خداوند در دل شکست جا دارد. دل شکست کجا و چگونه ایجاد می شود؟ دل شکسته آنجایی است که دلبستگی ها را از انسان می گیرند و یک جای خالی در قلب ایجاد می شود خداوند در آنجا جا می گیرد.

هیئت عشاق العباس

عقیق: مراسم عزدارای حضرت فاطمه(ص) در هیات عشاق العباس با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابولقاسمی و مداحی حاج روح الله بهمنی و دیگر ذاکران اهل بیت برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام محمود ابو القاسمی؛

*مشکلات در دنیا مثل جهنم عمل می کند ولی شرایطش از جهنم قایل تحمل تر است. لذا با مشکلات دنیایی می توان یک طور کنار آمد. بعضی اوقات خودمان هم به این اعتراف می رسیم و می گوییم که مشکلات زندگی را جهنم کرده است.

*کسانی که می خواهند به جهنم نروند باید با مشکلات کنار بیایند. مشکلات از آنجایی پیش می آید که وقتی انسان به کسی یا چیزی دل بسته است آن را می کنند. وقتی چیزی را که به ما چسبیده است می گیرند دردمان می گیرد و هر وقت هر چیزی را در مشکلات زندگی از ما گرفتند و دردتان گرفت بدانید که به آن دل بسته اید.

*مومن درد و ناراحتی ندارد. مومن ایمن است و هیچ چیزی ناراحتش نمی کند، چرا که به هیچ چیز دل نبسته است.

*انسان هر چیزی داشته باشد عیبی ندارد، ولی دل بستن به آن اشکال را به وجود می آورد.

*اتفاقات ناراحت کننده ایی که در این دنیا می افتد یاعث می شود از خیلی چیزها دل بکنیم. خداوند متعال برای هر مشکلی که برای بنده به وجود آمده است خداوند به او نور می دهد. در روز قیامت از خداوند می پرسند این نور چیست؟ خداوند متعال می فرماید: این نور مشکلات است که در دنیا بر او وارد شده است.

*یک حدیث معروف است که می فرماید خداوند در دل شکست جا دارد. دل شکست کجا و چگونه ایجاد می شود؟ دل شکسته آنجایی است که دلبستگی ها را از انسان می گیرند و یک جای خالی در قلب ایجاد می شود خداوند در آنجا جا می گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین