عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۴
هر زني كه شوهرش را با زبان اذيت كند، از او هيچ توبه و حسنه اي قبول نمي شود تا اينكه شوهر از حق او راضي شود. البته پيامبر بلافاصله مي گويد و همچنين است مردي كه نسبت به زنش ظلم كند و ناسازگار باشد.

عقیق: حجت الاسلام علي شهيدي در جمع بيش از ۶۰ زوج جوان كه در دفتر نمايندگي بعثه كربلا حضور يافته بودند ابراز داشت: حضور در اماكن زيارتي در نخستين روزها و هفته‌هاي زندگي مشترك از ارزش بالايي برخوردار است و از اين فرصت بايد براي ساختن يك زندگي حسيني تا پايان عمر استفاده كنيم.
وي با اشاره به رواياتي كه حقوق زن و مرد نسبت به يكديگر را بيان مي‌كند گفت: آقايان در حد امكان زمينه آسايش و راحتي خانواده را بايد فراهم كنند. پيامبر رحمت فرمود: هر مردي زحمت بكشد و بر عيالش انفاق كند، در ازاي هر درهم
۷۰۰ برابر خداوند به او مرحمت فرمايد.
حجت الاسلام شهيدي به روايتي از امام صادق مبني بر آزار نرساندن و سخت نگرفتن بر همسران اشاره كرد و بيان داشت: آقايان نيز بر همسران خود حقوقي دارند؛ از جمله آنكه در روايتي از پيامبر آمده است هر زني كه شوهرش را با زبان اذيت كند، از او هيچ توبه و حسنه اي قبول نمي‌شود تا اينكه شوهر از حق او راضي شود. البته پيامبر بلافاصله مي‌گويد و همچنين است مردي كه نسبت به زنش ظلم كند و ناسازگار باشد.
وي خاطر نشان كرد: طبق روايتي از امام باقر عليه السلام جهاد مردان در ميدان رزم و جهاد زنان، صبر در برابر دشواري‌هاي زندگي است از همين رو زنان بايد تلاش كنند تا در برابر دشواري‌هاي زندگي صبر نمايند؛ البته دشواري با سختي متفاوت است.
گاهي سختي متوجه تمام اعضاي خانواده است اما دشواري مربوط به مشكلاتي است كه خارج از خانه براي مرد پيش مي‌آيد و ممكن است آثار آن بر روي رفتار مرد در خانه نمايان شود كه از زنان خواسته شده در برابر اين دشواري‌ها صبر پيشه كنند.
حجت الاسلام شهيدي توضيح داد: براي مردان دشواري‌هاي زيادي از جمله دشواري‌هاي اقتصادي در خارج از خانه پيش مي‌آيد، امام باقر عليه السلام به زنان توصيه مي‌كنند كه در برابر دشواري هايي كه به همسرتان روي مي‌آورد تحمل كنيد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به توفيق زيارت اباعبدالله الحسين در آغاز زندگي مشترك اشاره و تصريح كرد: مضجع شريف امام حسين عليه السلام، محل تلاطم نزول فرشتگان است و بايد نهايت بهره معنوي را از اين فضا ببريم.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین