عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت ریحانة‌النبی، حضرت صدیقه طاهره(س)، با حضور جمع کثیری از ارادتمندان و محبان اهل بیت(ع)، در بیوت مراجع عظام تقلید برگزار شد.

عقیق: مجالس عزای فاطمی همزمان با سالروز شهادت ریحانة النبی، حضرت صدیقه طاهره(س) در بیوت مراجع عظام تقلید مکارم‌شیرازی، شبیری‌زنجانی، نوری‌همدانی، صافی‌گلپایگانی، وحید خراسانی، سبحانی و سیستانی برگزار شد.

در این مجالس که با حضور جمع بی شماری از فضلا، روحانیون، اساتید، طلاب و عموم محبان اهل بیت عصمت و طهارت آغاز شده است و به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت، سخنرانان به ذکر فضایل، مناقب و ابعاد شخصیتی شفیعه روز جزا، مظلومه عالم، زهرای مرضیه(س) پرداخته و مداحان و ذاکران اهل بیت‌(ع) در عزای آن حضرت مرثیه سرایی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رزاقی از فضلای حوزه، در مراسم عزای فاطمی در بیت آیت‌الله صافی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) الگوی جامعی برای بشریت است.

وی افزود: دعا، نیایش و خدامحوری از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س) به شمار می‌رود و همه مردم باید در زندگی خود از این شخصیت الهی الگو بگیرند.

سخنران این مراسم، ولایت‌مداری را یکی دیگر از ویژگی‌های بارز حضرت صدیقه طاهره، زهرای اطهر(س) برشمرد و گفت: حضرت تا پای جان از ولایت دفاع کردند.

رزاقی با بیان این‌که «حضرت فاطمه زهرا(س) به لیلةالقدر تشبیه شده است» گفت: از آنجایی که هیچ کس نمی‌تواند به قدر و منزلت و عظمت این شب پی ببرد، وجود حضرت صدیقه زهرا(س) نیز این گونه است.

این خطیب حوزوی خاطرنشان کرد: برخی‌ها می‌خواهند مردم را از اهل‌بیت(ع) جدا کرده و دسترسی به آنها را ناممکن سازند، همه باید بدانند معصومین(ع) همواره با مردم در ارتباط هستند.

بنا بر این گزارش، رزاقی در پایان تاکید کرد: خانواده‌ها باید انس با قرآن و اهل بیت(ع) را جزء برنامه‌های خود قرار دهند و فاطمی زندگی کنند.

 

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین