عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۲۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۸
حجت الاسلام ادیب یزدی، حاج اکبر مولایی، حاج حسن خلج و حاج احد قدمی در هیئت الزهرا
یک زمانی محضر رهبر انقلاب بودیم، یک بزرگواری از ایشان پرسید: تاریخ اصلی شهادت حضرت زهرا(س) کدام است؟ سوال خوبی بود چون حضرت آقا در تاریخ واقعا استاد هستند و بسیار قوی مطالعه دارند و...

عقیق: مراسم عزاداری حضرت صدیقه طاهره (س) در هیئت الزهرا برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی سخنرانی کرد و حاج اکبر مولایی، حاج حسن خلج و حاج احد قدمی به مرثیه خوانی و نوحه خوانی پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام ادیب یزدی را بخوانید؛

*شاید شش تاریخ شهادت برای حضرت زهرا سلام الله علیها نقل شده است و هرکس دلایلی آورده است، برخی چون شیخ مفید چهل و پنج روز بعد از شهادت پیامبر را قبول دارند، هفتاد و پنج، نود و پنج نیز گفته شده است وحتی چهار یا شش ما بعد از شهادت پیامبر نیز گفته شده است، که شش ماه را اهل سنت بیشتر قبول دارند دلیلشان هم این است که حضرت امیر تا شش ماه با خلیفه بیعت نکرد.

* البته حضرت امیر(ع) بعد شش ماه هم بیعت نکرد بلکه صورتی حاصل شد، خلیفه از منبر آمد پایین و دستش را به دست آقا کشید و گفت: ایشان هم بیعت کردند، چون تا حضرت فاطمه زنده بود کسی جرات نداشت دور و اطراف حضرت پیدایش شود، و هم حضرت امیر حرمت نگه می داشت.

*البته این نامشخص بودن شهادت حضرت گویای عنایت الهی است و از طرفی دیگر مظلومیت ایشان را نشان میدهد.

*یک زمانی محضر رهبر انقلاب بودیم، یک بزرگواری از ایشان پرسید: تاریخ اصلی شهادت حضرت زهرا(س) کدام است؟  سوال خوبی بود چون حضرت آقا در تاریخ واقعا استاد هستند و بسیار قوی مطالعه دارند و بنده نکاتی از ایشان در مباحث تاریخی شنیده ام که اصلا بی سابقه است، حضرت آقا در پاسخ آن سوال فرمودند: خدا می خواست خیلی یاد مادر ما باشند و خیلی برای مادر ما عزاداری کنند.

* قاعده این است که در ایام فاطمیه، که معروف ترین آنها هفتاد و پنج یا نود پنج است، و قاعده ی ما منبری ها این است که از ده روز قبل از هفتاد و پنج روز تا ده روز بعد از نود و پنج روز که دقیقا می شود چهل روز عزداری می کنیم، جالب اینجاست که در ولادت حضرت در هیچ یک از کتب سیره هیچ اختلافی وجود ندارد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین