عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
حجت الاسلام سیدمهدی میرباقری و حاج میثم مطیعی در هیئت میثاق با شهدا

 صوت مداحی در شب شهادت حضرت زهرا(س)

عقیق: مراسم عزاداری در شب شهادت حضرت صدیقه طاهره، زهرای مرضیه سلام الله علیها با حضور جمع کثیری از عاشقان آل الله علیهم صلوات الله أجمعین در مسجد دانشگاه امام صادق علیه السلام و به همت هیئت میثاق با شهدا، بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم که با آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری سخنرانی کردند و حاج میثم مطیعی به مداحی در رثای حضرت زهرا سلام الله علیها پرداختند.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام میرباقری را بخوانید:

* اینکه در صدر اسلام چه فاجعه‌ای پیش آمده بود که وجود مقدس حضرت زهراسلام الله علیها با تمام وجود برای دفع این فساد و شر به میدان آمدند و طبیعتا نتیجه اقدام ایشان چه بود و دامنه اقدام حضرت چه بود و ایشان چه کردند گمان می کنم که ادبیات قرآن و روایات است که می تواند مرجع ما باشد برای فهم این وقایع بزرگ آن نگاه و دید نافذ است که می تواند ابعاد این حادثه را نشان دهد.راجع به حوادث بزرگ همه حرف زده اند هر طایفه ای با درک خود حادثه را تببین کرده اند ولی همه این تحلیل ها را که نگاه می کنیم وقتی کنار ادبیات وحی قرار می دهیم همه رنگ می بازند نسبت به صدیقه طاهره هم همین طور است.

* کسی که محور سوره کوثر و هل اتی است و ده ها آیه دیگر. اهداف او باید متناسب با عظمتش تبیین شود بدترین نوع تحریف این افعال بزرگ و با عظمت این است که انسان این افعال را کوجک تر از آن جه که هست بیان کند.وقتی فعل معصوم را مورد بحث قرار می دهید آن که زیارت جامعه کبیره را در شانش می خوانید و اعتراف می‌کنید که این تمام شان شما نیست. وَ لَا أَبْلُغُ مِنَ الْمَدْحِ کُنْهَکُمْ وَ مِنَ الْوَصْفِ قَدْرَکُم. اقدامش را باید متناسب با عظمتش بفهمید. اصلا امور کوچک در او انگیزه ای ایجاد نمی کنند، در ایشان راه ندارند حضرت علی‌علیه السلام می‌فرمایند: « و الله لو أعطیت الأقالیم السبعة بما تحت أفلاکها على أن أعصی الله فی نملة أسلبها جلب شعیرة ما فعلت » کسی که در این وسعت است باید در تبین فعل او متوجه بود.

* ولایت اهل بیت قطب قرآن کریم است همه قرآن درباره اهل بیت است اما آیات شریفه ۲۸ و ۲۹ سوره مبارکه ابراهیم از معارف نورانی که قرآن بابت این حادثه دارد است خداوند در این آیه می‌فرماید: پیامبر ندیدی که نعمت خدا را به کفر تبدیل کردند. اتفاق این است که نعمت را به کفر تبدیل کردند ترجمه به کفران نعمت دقیق نیست نعمت را تبدیل به کفر کردند نتیجه این کار حلول قومشان به دارالبوار بود داری که هیچ فلاح و رویشی در آن نیست این سرزمین در جهنم است وادی جهنم است. از سرزمین حیوان به دار البوار حلول می‌دهند. اینها را بعدا وارد جهنم شدند یا از اینجا جهنمی شدند؟ یَصْلَوْنَهَا از هیمن جا وارد کردند بعدا وارد آن جهنم هم خواهند شد قرارگاهشان جهنم خواهد شد اما حلول از اینجا شروع شد.

* خوردن و آشامیدن نعمت دنیا نیست اینها می تواند انسان را جهنمی کند تنعم در دنیا انسان را می تواند جهنمی کند و می تواند بهشتی کند. تفاوت این دو در خود خوردن و آشامیدن نیست خوردن در کدام وادی است اگر در وادی ولایت امیر المومنین علیه السلام باشد خوردنش هم عین صلات است. کسانی که در این خانه ها وارد می شوند هیچ چیز آنها را از خدا غافل نمی کند. لا تُلْهیهِم، نماز در بیرون این خانه ها لهو و لعب است شیطان بیرون بود که این همه نمازش قبول نشد همه نعت همین ولایتی است که خدا در این عالم قرار داده است صراط مستقیم یعنی همین نعمت خود این ولایت است.

* اگر امام را شناخته باشید می فهمید که نعمت همه اش امام است و نقمت کفران این نعمت است بیرون وادی ولایت حصنی نیست  خدای متعال امانش را برداشته است و آن دشمن قدار که بر ما قسم خورده دستش به ما می‌رسد. در این وادی از عذاب در امان اند. به روی در آتش افتادند برای این که در دنیا رو به ولایت ائمه کفر کرده اند. وقتی که طوفان حضرت نوح علیه السلام نشست پیر زنی بعد از طوفان آمد گفتند که تو نفهمیدی طوفانی شده گفت نه اگر خدا بخواهد در آن وادی طوفان سهمگین که پسر نوح بالای کوه هم در امان نبود این پیر زن را در امان می دارد.

* خدا به شما خیلی لطف کرده است محبت ایمان به قلب شما آمده است در قلوب شما زینت داده است و کفر و فسوق و عصیان را در قلب شما کراهت داده است. در روایات آمده است که حضرت فرمود که ایمان امیر المومنین است. آنچه که در غدیر اتفاق افتاد اتمام نعمت همین بود این صرف یک نصب ظاهری نبود « الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی‏ وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً » نبی اکرم به امر خدا پرده از ولایت حضرت علی علیه السلام برداشتند این نعمت جاری شد نعمت در حجاب بود نسیم از آن وادی وزیدن گرفت تا عالم بهشت شود. این ها آمدند که نعمت خدا را بدل به کفر کنند قرآن کریم می‌فرماید « وَ الشَّمْسِ وَ ضحُئهَا وَ الْقَمَرِ إِذَا تَلَئهَا وَ النهَّارِ إِذَا جَلَّئهَا وَ الَّیْلِ إِذَا یَغْشَئهَا »


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
2
ممنون که از این هیات باصفا مطلب منتشر کردید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین