عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۹
«بنیامین بهادری» در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیه بار دیگر با گنجاندن قطعه‌ای با نام «گل یاس ۲» در آلبوم جدیدش ارادت خو را به اهل بیت و حضرت زهرا(س) نشان داده‌است.

عقیق: «بنیامین بهادری» یکی از خوانندگان پرمخاطب موسیقی پاپ است که علائق مذهبی محکمی هم دارد و هر زمان مجالی بیابد در هیأت‌های مذهبی حاضر می‌شود و همراه با سایر علاقمندان اهل بیت(ع) عزاداری می‌کند.

بنیامین بهادری که شهرت خود را مدیون آلبوم مذهبی «ماه مهربون» به ویژه ترانه‌های «آقام آقام و یه پهلوون» است، سال گذشته نیز قطعه «موج محرم» را با همراهی سهراب پاکزاد اجرا کرد و وفاداری خود به سیدالشهداء(ع) را نشان داد؛ اثری که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

این خواننده پرمخاطب پاپ بعد از حادثه‌ای که چندی پیش برایش اتفاق افتاد و در آن همسرش را از دست داد، این‌بار و در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیه و سال نو بار دیگر با گنجاندن قطعه‌ای در آلبوم جدید خود تحت عنوان «بنیامین «93ارادتش را به اهل بیت و حضرت زهرا(س) نشان داده‌است.

این قطعه با نام «گل یاس 2» درباره جایگاه و مقام زن است و در واقع پیشکشی به حضرت زهرا(س)است و در آن شعر منتسب به امام علی(ع) که پس از رحلت حضرت فاطمه(س) بیان کرده‌بودند، آورده شده است.

آنچه درباره این قطعه و این آلبوم  مهم است(که کمتر به‌آن اشاره شده) این است که این خواننده پاپ با احتساب علاقمندان زیادی که دارد همیشه عشق و علاقه‌اش به اهل بیت و بزرگان دین را در آثارش نشان داده‌است و این‌بار نیز بدون هیچ سفارش یا دستوری و صرفاً براساس عشق و علاقه‌اش به اهل بیت این قطعه را برای حضرت زهرا(س) اجرا کرده‌ است.


بنیامین در هیئت های عزاداری

شاید اگر این روحیه در میان دیگر خوانندگان و آهنگسازان عرصه موسیقی عیان‌تر شود و نمود عشق و علاقه آنها به اهل بیت(ع) آنگونه که در آثار رضا صادقی، محسن چاوشی و بنیامین بهادری مشخص است در آثار دیگران نیز نمود پیدا کند، موسیقی و خصوصاً موسیقی پاپ فضای بهتر و اصیل‌تر و سالم‌تری را تجربه خواهد کرد

و اما ماجرای شعری که به زبان عربی در این قطعه آورده شده‌است:

وقتی فاطمه زهرا(س) از زمین رخت بربست و پیکر مطهرش درون خاک قرار گرفت؛ امام علی(ع)در ناحیه‌ای از بقیع هرشب با رسول خدا(ص) آهسته سخن می‌گفت، و برای زهرای بتول اشک می‌ریخت و چنین می‌فرمود:

»حبیب لیس یعدله حبیب

و ما لسواه فی قلبی نصیب

حبیب غاب عن عینی و جسمی

و عن قلبی حبیبی لا یغیب»

محبوبی که حبیب دیگری نمی‌تواند جای او را بگیرد، و برای غیر او در قلب من جایی نیست.

محبوبی که از چشم و جسم من پنهان گردیده، اما محبوب من از قلب من پنهان نخواهد شد.

 

دریافت

بنیامین بهادری خواننده ایرانی موسیقی پاپ و متولد شهریور 1361 در تهران است. وی تاکنون سه آلبوم رسمی به نام‌های بنیامین 85 و بنیامین 88 و بنیامین 93 را عرضه کرده و چندین تک‌آهنگ نیز از وی منتشر شده است

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
0
0
باسلام
این نکته رو درباره بنیامین
نام اصلی وحید بهادری هست و در سال پیش یکی از شعرای آیینی محسوب میشدند و سبک عموم ابوالفضل و شعر برای دیگرذوات مقدسه تو این سبک که حاج حسن آقای خلج خوندند و خیلی به دلها نشست اشعار بنیامین هست
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
0
0
زیبا بود...

عشق اهل بیت تو قلب همه هست...
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین