عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۲
یک استاد حوزه:
یک عضو هیأت علمی جامعةالزهرا(س) تاکید کرد: نگاه اسلام به جایگاه زن، انسانی است و هیچگاه نگاه جنسیتی و ابزاری به زن ندارد.

عقیق: معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، درباره جایگاه زن در دین مبین اسلام گفت: دین اسلام به زن به عنوان یک انسان می‌نگرد و به او بهای انسانی می‌دهد.

وی تصریح کرد: دیدگاه غرب به زن به عنوان یک ابزار در جهت رفع شهوات و کسب منافع مالی است و زن را با مسائل جنسیتی مورد کنکاش قرار می‌دهد.

وی درباره نگرش اسلام به زن خاطرنشان کرد: اسلام نظری متفاوت به شخصیت زن دارد و در آفرینش گوهر زن، به نیازها و طبیعت او به عنوان یک انسان توجه دارد در حالی که در غرب زن کالای لوکسی برای تبلیغات و ترویج فساد به شمار می‌رود.

ظهیری ادامه داد: زن در غرب تنها به واسطه زیبایی و دستاویز شدن برای سوء استفاده ارزش و بها پیدا می‌کند و در معنای انسانی هرگز زن مورد توجه دیدگاه غربی نیست، اما اسلام به زن بها و ارزش متعالی بخشید و او را مکمل مرد و محور تشکیل خانواده و اثرگذار در تربیت نسل آینده معرفی کرد.

وی در خصوص چنین جایگاهی در خانواده نیز بیان کرد: زن در اسلام می‌تواند با پاک دامنی نسلی پاک سرشت را در امت اسلامی تربیت کند و حتی در دیدگاه اسلام برای مادر بودن و خدمات زن به شوهر اجر و پاداش فراتر از جهاد تعیین شده است تا زنان به نقش خود در اسلام پی ببرند.

دبیر امور کمیسیون بانوان در استانداری قم یادآور شد: در سال‌های اخیر درباره زنان و حقوق آنان، شبهات و تردیدهای فراوانی مطرح شده است که اذهان جوانان را مسموم می‌سازد و باید برای رفع شبهات، راهکارهای تخصصی و حقوقی در نظر گرفته شود که در این راستا بهره‌گیری از نظرات علما، اندیشمندان و پژوهشگران می‌تواند موثر باشد و شبهات موجود در این زمینه را از میان ببرد.

وی درباره برخی از شبهات موجود گفت: دشمن و دیدگاه‌های منحرف در غرب، بیشتر ارزش‌های اسلامی و مبانی اعتقادی را مورد هجمه خود قرار می‌دهد که در این ارتباط موضوعاتی همچون دیه، ارث، مهریه، حجاب و مولفه‌های دیگری را با شبهات آمیخته می‌کنند تا بتوانند اسلام را در نظر جهان منفی جلوه دهند.

ظهیری خاطرنشان کرد: دشمن در این مسیر از هر توطئه و تبلیغ سوئی خودداری نمی‌کند، از این رو با بیان آزادی در معنای انحرافی، تلاش می‌کنند بانوان را نسبت به اسلام بدبین سازند و با دور ساختن زنان از خانواده، به متلاشی شدن این کانون مهم مساعدت کنند تا بتوانند در جهت دستیابی به اهداف خود موفق‌تر باشند.

وی درباره علت مقابله غرب با دیدگاه اسلام گفت: غربی‌ها دریافته‌اند که اسلام واقعی و ناب با اهداف استعماری در تناقض است و نمی‌توان جوامع اسلامی را به راحتی تحت تسلط خود در آورد از این رو با اشاعه فساد و ترویج بی بندو باری در تلاشند خانواده و جامعه معنای واقعی خود را از دست بدهد.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین