عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۴
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این‌که «آینده جهان اسلام آینده نزدیکی و تقریب جنبش‌های اسلامی به یکدیگر خواهد بود» افزود: تکفیری‌ها به زودی به انزوا کشیده می‌شوند.

عقیق: آیت‌الله محسن اراکی در نشست خبری در دفتر امور اهل سنت هرمزگان اظهار کرد: وحدت شعار اسلام است و در قرآن کریم جامعه مسلمانان به عنوان جامعه متعهد معرفی شده است.

وی گفت: اساسا انقلاب اسلامی بر ایده ایجاد امت واحده بنا شده است و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایجاد امت واحده اسلامی را از مهم‌ترین اهداف نظام بر می‌شمرد.

اراکی افزود: اسرائیل، آمریکا، انگلیس و قدرت‌های هم پیمان آنها در منطقه خاورمیانه همه نیروی خود را برای تفرقه بین مسلمانان و ایجاد جنگ بین شیعه و سنی و اقوام بسیج کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز اولین برنامه‌ای که دشمن برای نابودی کشورهای اسلامی و سلطه بر منابع اقتصادی ما و سلطه بر مقدرات جوامع پیاده می‌کند، جنگ طایفه‌ای و مذهبی است تا مسلمانان را به جان هم بیندازند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: امروز هژمونی آمریکایی و سیاست تک محوری آمریکایی در جهان و سلطه سراسری بر جوامع بشری همین هدف را در جوامع مختلف دنبال می‌کند اما این سیاست آمریکایی‌ها دیگر شکست خورده است.

اراکی ادامه داد: تمام هدف آمریکا، تضعیف اتحاد جوامع اسلامی است و به همین دلیل نیز تمام برنامه‌های خود را برای پراکندگی، ایجاد جنگ درونی و دشمنی بین مسلمانان و کینه توزی قرار داده است.

وی در این رابطه گفت: همایش طلایه‌داران تقریب مذاهب در بندرعباس در راستای راهکارهای اتحاد هرچه بیشتر و ارائه برنامه‌های فرهنگی در جهت تحکیم هرچه بیشتر وحدت بین مذاهب اسلامی و با حضور علمای اهل سنت و شیعه سه استان هرمزگان، فارس و بوشهر برگزار می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در این نشست تلاش خواهد شد پیام وحدت ملت‌های مسلمان به گوش سایر کشورهای منطقه و همجوار نیز برسد.

اراکی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص جریان گروه‌های تکفیری و برنامه‌های فرهنگی پیش رو نیز گفت: دست‌های خارجی تنها به تکفیر علیه شیعه و سنی بر نمی‌خیزد بلکه جریان‌هایی علیه شیعه با توطئه‌های دشمنان ما دامن زده می‌شود.

وی، آگاهی بخشی نسبت به توطئه‌های دشمنان خارجی در این شیعه و سنی‌کشی، لزوم اتحاد و انسجام و آَشنایی بیشتر شیعه و سنی و مشارکت میدانی و عملی در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را سه راهکار اصلی در خنثی شدن توطئه‌های گروه‌های تکفیری برشمرد.

این مقام مسئول گفت: مجمع تقریب مذاهب اسلامی با این سه رویکرد برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده که یکی از آنها برگزاری همین نشست‌های داخلی بین علمای شیعه و سنی است.

اراکی بیان کرد: برنامه‌های مختلف آموزشی با رویکرد داخلی و خارجی طی یکی دو سال اخیر با برگزاری کنفرانس وحدت در کشورهای پاکستان، عراق، ترکیه و لبنان برگزار و این هدف دنبال شده و به زودی نیز این کنفرانس در کشورهای مالزی، اندونزی و ترکیه برگزار خواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که «درگیری جبهه حق و باطل ادامه دارد» گفت: در این نبرد آنچه مهم است هوشیاری، آگاهی و بصیرت در جهت حفظ وحدت شیعه و سنی و امت اسلام است تا شکست‌های مقطعی جبران شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: به زودی شاهد انزوای جریان‌های تکفیری خواهیم بود و طولی نخواهد کشید که این انزوا عملی و مشهود شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: اقتدار بیداری اسلامی و گسترش حرکت‌های آزادی‌خواهانه و جنبش دفاع از حقوق مردم فلسطین قابل قیاس با گذشته نیست.

اراکی بیان کرد: جنبش‌های آزادی‌خواهانه فلسطینیان تا جایی پیش رفته است که امروز در غزه و لبنان یک جبهه قدرتمند در دفاع از حقوق فلسطینان داریم تا جایی که حتی رهبران سازشکار فلسطینی در برابر خواست عموم مردم در برابر تجاوز اسراییل سرسختی نشان دهند.

وی با اشاره به این‌که «آینده جهان اسلام آینده نزدیکی و تقریب جنبش‌های اسلامی به یکدیگر خواهد بود» افزود: نشست‌های تقریب مذاهب اسلامی مجمع تقریب مذاهب در سال‌های آینده با محوریت جنبش‌های اسلامی برگزار خواهد شد تا هر کنفرانس مخصوص یک نوع گردهمایی باشد تا به نتیجه ملموس‌تری برسیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: کنفرانس وحدت جنبش‌های معاصر کشورهای اسلامی خواهد بود تا شاهد گسترش وحدت جنبش‌های اسلامی در منطقه شرق خاورمیانه باشیم.

 منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین