عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۳
مدیر فرهنگسرای انتظار مشهد گفت: در آستانه بهاروایام فاطمیه هشتمین شب شعر «فیض حضور» با عنوان «انتظار و فاطمیه» در مشهد برگزار می شود.

عقیق: جواد رضا زاده، مدیر فرهنگسرای انتظار مشهد ، ظهر امروز (21اسفند) در نشستی خبری در رابطه با هشتمین شب شعر فیض حضور با عنوان" انتظار و فاطمیه" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شب شعر با شعار «فاطمیه فصل بیعت با علی(ع) است» و با حضور شاعران برجسته کشوری و استانی برگزار می شود.


وی با بیان اینکه این همایش ادبی در ادامه سلسله شب های شعر فیض حضور ویژه شعر انتظاراست که با استقبال شاعران و فرهیختگان روبه‌رو شده است، بیان داشت: هدف از برگزاری این شب شعر حفظ و پاسداشت این ایام سوگواری و در راستای التیام‌ بخشی زخم‌های حضرت حجت (عج) و به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است.


مدیر فرهنگسرای انتظار مشهد به زمان برگزاری این محفل شاعرانه اشاره کرد و افزود: این شب شعر 25 اسفند ماه در محل تالار نور برپا می‌شود وشاعران و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود تا 24 اسفند برای داوری به کانون ادبی مهدوی این فرهنگسرا ارسال کنند.

رضازاده به شاعران حاضر در این محفل شعر اشاره کردو گت: این مراسم با حضور و شعرخوانی اساتید برجسته شعر و ادب کشور همچون استاد حمید سبزواری، استاد شفق، استاد حسین اسرافیلی، استاد علیرضا قزوه به شعر خوانی خواهند پرداخت.


مدیر فرهنگسرای انتظار مشهد افزود: همچنین محمدکاظم کاظمی، استاد مهدی سیاری، استاد محمود اکبرزاده، استاد غلامرضا شکوهی، هادی منوری و جمعی دیگر از شاعران برجسته خراسانی در هشتمین شب شعر " انتظار و فاطمیه" به شعر خوانی می پردازند.


وی خاطر نشان کرد: در این شب شعر ازشاعران برجسته ای چون محمدجواد غفور زاده متخلص به «شفق» به عنوان شاعر برتر فاطمی واز شاعران آئینی خراسان تجلیل می‌شود.


مدیر فرهنگسرای انتظار با اشاره به موضوعات شب شعر افزود: موضوع‌های محوری شب شعر مهدویت از دیدگاه حضرت فاطمه زهرا (س)، فاطمه زهرا(س) محبت و اسوۀ امام زمان(عج)، ولایت‌مداری حضرت زهرا(س) الگوی عملی امت مهدوی (عج)، ولایت فقیه استمرار قیام فاطمی و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و سبک زندگی فاطمی الگوی اقتصاد مقاومتی مسلمانان جهان است.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین