عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷
مسئول کاروان زائران خارجی گفت: زائران خارجی این کاروان که همگی دانشجوی دانشگاه امام خمینی(ره) هستند از ۱۳ کشور همچون چین، افغانستان، عراق، سوریه، کشورهای آفریقایی و...برای زیارت یادمان‌های مختلف جنوب آمده‌اند.

عقیق: کاروانی متشکل از دانشجویان خارجی از 17 اسفندماه وارد مناطق عملیاتی جنوب کشور شده و تا امروز 21 اسفندماه92 از یادمان‌های مختلف هشت یال دفاع مقدس بازدید کردند. سید مصطفی موسوی مسئول کاروان زائران خارجی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از جزئیات این کاروان خبر داد و گفت: کاروان زائران خارجی راهیان نور از دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) واقع در قزوین به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده است. زائران این کاروان حدودا 100 نفر و همگی دانشجوی دانشگاه امام خمینی(ره) هستند که از 13 کشور دنیا برای زیارت یادمان‌های مختلف جنوب آمده‌اند. مجموعا 3 دستگاه اتوبوس متشکل از زائران کشورهایی همچون چین، افغانستان، عراق، سوریه، کشورهای آفریقایی و... از ادیان مختلف دنیا رهسپار اردوی راهیان نور شده‌اند. این دانشجویان توانستند از مناطق فکه، اروند، هویزه، خرمشهر، معراج شهدای اهواز دیدن کنند.
 
وی افزود: زائران این کاروان هدفشان را برای این بازدید دیدن خوی وحشی استکبار و دشمنان عنوان کرده‌اند. در دیدارهایی که از مناطق مختلف داشتند به من می‌گفتند که فهمیدیم جنگ ایران چقدر هزینه داشته است و آمریکا و دیگر کشورهای خارجی چقدر پشتیبانی رژیم بعث را کرده‌اند. برخی از زائرین مانند زائران چینی فقط با هدف دیدار از مناطق عملیاتی و رؤیت بازمانده‌‌های جنگ هشت ساله ما به این مناطق رهسپار شده‌اند اما برخی دیگر هم با ایمان به فرهنگ مقاومت و شهادت به قصد یک سفر زیارتی عازم این مناطق شدند.
 
مسئول کاروان زائران خارجی در ادامه تصریح کرد: هنگامیکه در معراج شهدای اهواز به زیارت پیکر شهدای تازه تفحص شده رفتیم، شاهد بودم که بسیاری از این زائران، همانند زائران کشورهای عراق و سوریه با زیارت شهدا اشک می‌ریختند که نشان از اعتقادات پاک آنان به شهدای مظلوم داشت. دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) هر ساله کاروان دانشجویان خارجی را برای زیارت از مناطق عملیاتی جنوب در ایام راهیان نور اعزام می‌کند.
 
سرهنگ نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور پیش تر در نشست خبری اعلام کرده بود که اردوهای راهیان نور از مرزهای جغرافیایی کشورمان عبور کرده و زائرین مختلفی را از قاره‌های افریقا، ‌اسیا و اروپا به اینجا کشانده است در چند سال گذشته هم درخواست‌های مختلفی برای اعزام کاروان زائرین خارجی داشته‌ایم. بیش از 10 هزار زائر خارجی تاکنون از این مناطق بازدید کرده‌اند و پیش بینی ما این است که تعداد امسال رو به افزایش می‌باشد. امسال پیش‌بینی بیش از یک و نیم میلیون نفر زائر برای اردوهای راهیان نور را داریم که در مناطق مختلف عملیاتی از آن‌ها پذیرایی می‌کنیم.


منبع:مشرق

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین