عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۳
مدیر گروه معارف و جامعه رادیو معارف گفت: نوروز امسال که در میان دو دهه فاطمیه قرار گرفته بهترین فرصت برای معرفی سبک زندگی حضرت زهراست.

عقیق: مجتبی تونه ای گفت: امسال ایام نوروز در میان دو دهه فاطمیه قرار گرفته که ما را فاطمی کرده است و این ایام بهترین فرصت برای معرفی سبک زندگی حضرت زهرا (س) است که برنامه های رادیو معارف نیز در نوروز سال 93 متناسب با این موضوع ها خواهد بود.
به گفته تونه ای در برنامه های نوروزی رادیو معارف سبک زندگی فاطمه زهرا(ع) در حوزه های وفاداری، ولایتمداری، حضور در اجتماع، تربیت فرزند، رعایت حق الناس، شرح صدر، مردم داری و همسایه داری مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: ویژه برنامه «بانوی نور» کاری از گروه معارف و علوم اهل بیت (ع) از 25 اسفند تا 13 فروردین هر روز به مدت 30 دقیقه از ساعت هشت و سی دقیقه به سیره حضرت زهرا (س) از تولد تا شهادت خواهد پرداخت.
این مدیر رادیو معارف افزود: همچنین به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) در 24 اسفند برنامه «بانوی بی نشان» از ساعت هشت و سی دقیقه تا 11 به صورت زنده پخش می شود و خطبه آن حضرت با زنان مهاجر و انصار بررسی می شود.
وی اضافه کرد: به مناسبت فاطمیه دوم نیز ویژه برنامه زنده «ام ابیها» از ساعت هشت و سی دقیقه تا 11 روز چهاردهم فروردین پخش می شود و خطبه فدکیه و معارف آن حضرت در این خطبه مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با اشاره به برنامه های نوروز 93 در رادیو معارف اظهار داشت: ویژه برنامه «صمیمانه» در 27 اسفند از ساعت 16 به مدت یک ساعت تمامی برنامه های رادیو معارف مرتبط با ایام نوروز را همراه با موضوع آن برای مخاطبان معرفی می کند.
تونه ای افزود: در برنامه زنده صبحگاهی «سلام بهار» که هر روز از ساعت 9 صبح 28 اسفند تا 13 فروردین در فضایی پر نشاط پخش خواهد شد، مسائلی در باب ترویج آداب اسلامی در حوزه های اجتماعی و رفتارهای عبادی مانند سخاوتمندی، آراستگی، تواضع، بردباری، خوش رویی، قدرشناسی، قناعت، انصاف و پرهیز از تجملات در قالب بخش های مختلف گزارشی، کارشناسی و نمایشی مطرح می شود.
وی همچنین گفت: در این برنامه مسائلی درباره حوزه رفتارهای عبادی مانند زیارت، صدقه دادن، دعای سفر، صله رحم، انس با قرآن، حفظ نگاه از حرام و نماز اول وقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و همچنین معارف فاطمی در قالب سبک زندگی حضرت زهرا (س) توسط فروغ نیلچی زاده بیان می شود.
به گفته تونه ای در نوروز 93 رادیو معارف برنامه هایی را با توجه ویژه به سخنان مقام معظم رهبری در آغاز سال در قالب پیام نوروزی و بیانات ایشان در مشهد مقدس پخش خواهد کرد و همچنین معرفی کتاب ها، سایت ها و بازی های رایانه ای مفید، بازتاب فعالیت های اردوهای جهادی و راهیان نور، اطلاع رسانی درباره آب و هوا و وضعیت جاده های کشورو هشدارهای پلیس درباره امنیت سفر از دیگر برنامه های این ایام خواهد بود.
مدیر گروه معارف و جامعه رادیو معارف افزود: ویژه برنامه زنده «گلستانه» کاری از گروه معارف و علوم وحیانی و برنامه عصرگاه نوروزی رادیو معارف است که از 28 اسفند تا 14 فروردین عصر هر روز از ساعت 17 تا 19 در قالب بخش های متنوع مانند معرفی اماکن مذهبی و فرهنگی کشور، گزارش های متنوع از مراکز استان ها، آموزه های فاطمی، سرکشی به خانه سالمندان و جانبازان پخش خواهد شد.
«داستان دوستان» نیز عنوان برنامه داستانی روایی 20 دقیقه ای است که به گفته تونه ای در ایام نوروز از ساعت هفت و سی دقیقه برای شنوندگان پخش می شود که روایت داستان های این برنامه به عهده محمدرضا سرشار (رهگذر) است.
وی افزود: برنامه های «خیابان فرهنگ»، «شبستان»، «داستان هفته» و «چراغ مطالعه» با تکیه بر شادابی و نشاط در سبک زندگی دینی از این رادیو پخش می شود و شعر طنز فارسی با حضور و شعرخوانی شاعران طنزپرداز کشور در برنامه های «سلام بهار» و «ترنم» بررسی می شود.


منبع:ایرنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین