عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۴
در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروزی رادیو قرآن مطرح شد
«سلام قرآن» شعار نوروزی رادیو قرآن است و این رسانه برای این ایام ۲۰ هزار ساعت برنامه شامل پخش تلاوت‌هایی برای اولین ‌بار، تفسیر، ۲ مسابقه قرآنی و تولد فرزانگان فروردین‌ماهی را در نظر گرفته است.

عقیق: نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروزی رادیو قرآن و برنامه‌های این شبکه به مناسبت ایام فاطمیه با حضور محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن برگزار شد.

بنا بر این گزارش، محمدزاده فصل بهار را فصل اقبال الهی به طبیعت دانست و گفت: بهار فصل اقبال الهی به طبیعت است، امید است با حیات مجدد، طبیعت طراوت و نورانیت به خود بگیرد.

وی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و عید نوروز گفت: سال 93 مقارن با ایام فاطمیه است و رادیو قرآن ضمن احترام به این ایام، برنامه‌های مختلف قرآنی را با برنامه‌های متناسب با ایام فاطمیه تلفیق کرده و تقدیم به شنوندگان می‌کند.

محمدزاده در خصوص برنامه تحویل سال نو گفت: برنامه تحویل سال «به نام خدا» نام دارد که از ساعت 19 تا 22 روز 29 اسفندماه تقدیم شنوندگان می‌شود و شامل قطعات مختلف تلاوت، خاطرات، توصیه‌ها و نکات بزرگان، قرائت قرآن زنده و ادعیه مربوط به تحویل سال توسط سیدعباس میرداماد است.

مدیر رادیو قرآن، شعار این شبکه رادیویی را در ایام نوروز «سلام قرآن» بیان کرد و گفت: سلام قرآن یکی از سین‌های هفت‌سین ما برای ارتباط بیشتر با قرآن است، همچنین به منظور احترام به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) تلاوت‌های ایام را تقدیم به این بزرگوار می‌کنیم، البته عموم مردم می‌توانند با استفاده از سامانه پیامکی 3000114 در طرح روزانه اهدای تلاوت به حضرت زهرا(س) شرکت کنند.

وی در خصوص موضوعات ویژه برنامه‌های نوروزی رادیو قرآن گفت: در ایام نوروز ویژه برنامه‌های ما با موضوعات تلاوت، تفسیر، مسابقه، تازه‌های تولید، اطلاع‌رسانی، کودک و نوجوان، سبک زندگی و ایام فاطمیه است که 88 درصد برنامه‌ها شامل 522 برنامه و مدت 20 هزار و 160 دقیقه ویژه ایام نوروز است.

پخش 160 قطعه تلاوت برای اولین‌بار در نوروز 93

مدیر رادیو قرآن از پخش 160 قطعه تلاوت برای اولین‌بار خبر داد و گفت: در ایام نوروز 48 تلاوت ایرانی، 64 تلاوت مصری، 32 تلاوت اذانگاهی و 16 تلاوت درخواستی تقدیم شنوندگان می‌شود، البته علاوه بر تلاوت‌های اول‌بار‌پخش دو برنامه تلاوت دیگر شامل شاهکارهای تلاوت و تلاوت ستارگان جهان اسلام پخش می‌شود.

در ادامه این نشست، فراهانی مدیر گروه تلاوت رادیو قرآن در خصوص برنامه با ستارگان تلاوت گفت: این برنامه هر شب از ساعت 22:30 لغایت 24 پخش می‌شود که در آن درباره 10 قاری برتر مصری به نام‌های رفعت، مصطفی اسماعیل، منشاوی، عبدالباسط، شعشاعی، شعیشع، خلیل الحصری، علی‌البنا، حصان و شحات‌انور گفت‌وگو خواهد شد، همچنین این برنامه با اجرای احمد ابوالقاسمی کارشناس تلاوت پخش می‌شود که زندگینامه و داستان‌هایی درباره زندگی این 10 استاد را بیان می‌کند.

وی در خصوص پخش تلاوت قاریان ایرانی گفت: علاوه بر استودیوی تخصصی رادیو قرآن، در خارج از استودیو اما با امکانات خوب، 150 قطعه تلاوت با حضور اساتید و قاریان بین‌المللی کشور تولید شده است که در این ایام بخشی از آن پخش می‌شود، همچنین گروهی از سوی رادیو قرآن به مشهد اعزام شده‌اند و تعدادی از تلاوت‌های قاریان مشهدی را برای ما تهیه کرده‌اند که این تلاوت‌ها در ساعات 10 صبح، 16 و اوقات اذانگاهی پخش می‌شود.

2 برنامه تفسیری و 2 مسابقه قرآنی، جزء برنامه قرآنی رادیو قرآن

در ادامه نشست، محمدزاده در خصوص برنامه‌های این شبکه رادیویی در حوزه تفسیر و مسابقات قرآنی گفت: در حوزه تفسیر، دو برنامه پخش می‌شود که شامل تفسیر سوره ابراهیم و بیانات آیت‌الله ضیاءآبادی در ساعت 13:30 و تفسیر سوره واقعه با بیانات آیت‌الله مظاهری در ساعت 22:15 است. همچنین در حوزه مسابقه، رادیو قرآن 4 برنامه مسابقه‌محور با عناوین «هدیه‌های آسمانی» ویژه کودک و نوجوان در ساعت 10:30 مسابقه «فائزون» ساعت 11:30، مسابقه ویژه سوره انسان و مسابقه «گفتایه» که مسابقه تخصصی حفظ و تفسیر است ساعت 14:15 پخش می‌شود. البته یک مسابقه مشاعره هم هر روز ساعت 9:40 دقیقه با موضوع اشعار قرآنی تقدیم شنوندگان خواهد شد.

مدیر رادیو قرآن در خصوص برنامه‌های حوزه اطلاع‌رسانی گفت: در این حوزه در ابتدای سال به منظور تبیین شعار سال 93 بلافاصله پس از پخش بیانات مقام معظم رهبری با کارشناسی «محمد حاج‌ابوالقاسم» پخش می‌شود. همچنین در این حوزه بیانات مقام معظم رهبری ویژه تحویل سال و بیانام معظم‌له در مشهد به صورت زنده پخش خواهد شد.

مدیر رادیو قرآن در خصوص ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان نیز اظهار داشت: در حوزه کودک و نوجوان برنامه‌ هدیه‌های آسمانی ساعت 10:30، بچه‌های خورشید ساعت 11:10 دقیقه و تلاوت قاری نوجوان در ساعت 11 پخش می‌شود.

وی با اشاره به برنامه سلام قرآن اظهار داشت: در حوزه سبک زندگی، برنامه سلام قرآن که ویژه آموزه‌های قرآنی در آداب و رسوم نوروزی است در ساعت 10:30 پخش می‌شود. همچنین برنامه‌های سیره فاطمی در ساعت 18:30 و برنامه اوصاف پرهیزگاران بر اساس خطبه همام در ایام نوروز پخش خواهد شد.

محمدزاده در خصوص برنامه‌های ویژه ایام فاطمیه گفت: 121 برنامه شامل ادعیه و زیارت، ادعیه‌های روایت شده از حضرت زهرا(س)، پخش روزانه حدیث کساء، زیارت روزانه حضرت زهرا(س)، میزگرد بررسی خطبه فدکیه، سخنرانی با موضوع شخصیت حضرت زهرا(س)، مسابقه سوره «دهر» و آموزش این سوره به مدت 1080 دقیقه تقدیم شنوندگان می‌شود.

همچنین در این حوزه، برنامه کلام خوبان هر روز ساعت 15:50 دقیقه به پخش قطعاتی از سخنان بزرگان درباره حضرت زهرا(س) می‌پردازد.

وی با اشاره به پخش زنده تلاوت اذانگاهی اذان ظهر در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز اذان ظهر به افق تهران از مرتفع‌ترین نقطه تهران یعنی برج میلاد با حضور قاریان بین‌المللی پخش می‌شود، همچنین این تلاوت اذانگاهی با عنوان بر بلندای نیاز از روز 25 اسفند لغایت 12 فروردین‌ماه پخش خواهد شد.

محمدزاده از تولید و پخش برنامه «با فرزانگان» خبر داد و گفت: این برنامه از برنامه‌های جدید رسانه ملی است که در آن تاریخ تولد علما را مشخص کرده و در هر روز به بیان شخصیت و بررسی زندگی آن عالم می‌پردازیم، در فروردین ماه علمایی مانند حضرات آیات جوادی آملی، گلپایگانی، بهاءالدینی، عسگری و فلسفی متولد شدند که در روز تولد این بزرگان، برنامه با فرزانگان در ساعت‌های 6:55، 11:55 و 21:55 به بیان شخصیت و سیره آنها خواهد پرداخت.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین