عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۹۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛
حضرت آیت الله خامنه ای از کاروان های راهیان نور به عنوان یک حرکت بسیار بابرکت یاد کرده و افزودند: این اظهار ارادت ها و این یادبود گرفتن ها، کمک می کند تا این یادها در ذهن ها زنده بماند.

عقیق: جوان های عزیز! فرزندان عزیز من! که اغلب شما در آن روزها نبودید، آن روزهای سخت و تلخ را ندیدید؛ این دشت زیبا، این صحنه ی چشم نواز، این زمین حاصلخیز، در یک روزی زیر پای دشمنان شما بود؛ چکمه پوشان رژیم بعثی در همین سرزمینی که مال شماست، متعلق به شماست، آن چنان جهنمی بر پا کرده بودند که انسان از جهات مختلف تاسف می خورد. از جمله از این جهت که چطور این سرزمین زیبا و این طبیعت چشم نواز را تبدیل کرده بودند به یک آتش، به یک دوزخ.

در ایام محنت جنگ، قبل از عملیات فتح المبین، بنده از این منطقه ی شمالیِ مشرف بر این دشت، این چشم انداز وسیع را دیده بودم؛ این خاطره از یاد من نمی رود که نیروهای دشمن در این سرزمین پهناور با چندین لشکر در اینجا متفرق بودند؛ زمین شما را، خاک شما را با چکمه های خودشان می کوبیدند و ملت ایران را تحقیر می کردند.

آن کسی که کشور شما را نجات داد، همین جوان های فداکار و مبارز بودند؛ همین بسیج، همین ارتش، همین سپاه، همین رزمندگان فداکار، که امروز هم بازماندگان آنها در مناطق گوناگونی از کشور حضور دارند؛ بعضی از آنها هم به شهادت رسیده اند؛ «فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا».

عزیزان من! جوانانی که در این جلسه، در این صحرا حضور دارید و همه ی جوانان کشور! بدانید نسل جوان دوران دفاع مقدس توانست با فداکاری، با هوشمندی، با اراده و عزم راسخ، کشور را از دست دشمن نجات بدهد.

...
من می خواهم به شما بگویم: جوان های عزیز! همیشه همین طور است؛ همیشه عزم راسخ شما، هوشمندی و بصیرت شما، ایستادگی و قاطعیت و شجاعت شما می تواند همه ی دشمنان را هرچند بظاهر بزرگ و نیرومند باشند، به شکست بکشاند.

امروز هم همین جور است؛ فردا هم همین جور است. ملت ایران اگر بخواهد به اوج سعادت دنیا و آخرت برسد -که می خواهد و ان شاءاللَّه خواهد رسید- راهش عبارت است از شجاعت، بصیرت، تدبیر، عزم راسخ، اراده ی مستحکم از سوی زن و مرد؛ و همه ی اینها متکی بر ایمان، ایمان اسلامی.

آن چیزی که ضامن این عزم و همت راسخ در رزمندگان ما بود، ایمان قلبی شان بود. دین را، خدا را، قیامت را، مسئولیت انسانی در مقابل خدا را باور داشتند؛ این باور در هر ملتی، در هر جامعه ای وجود داشته باشد، او را آسیب ناپذیر می کند؛ می توانند مقاومت کنند.

برادران و خواهران عزیز! امروز ما از روزهای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بمراتب جلوتریم، بمراتب قوی تریم، بمراتب نفوذ ملت ایران در دنیای اسلام گسترده تر است؛ امروز ما تواناتریم. ملت ایران این توانائی را به برکت ایستادگی ها به دست آورده. امروز هم توطئه زیاد است؛ لکن ملت ایران با ایستادگی خود، به توطئه ی دشمن پوزخند می زند و راه خود را با استواری طی می کند.

آنچه مهم است این است که ملت ایران این مقطع تاریخیِ حساس - مقطع دفاع مقدس - را هرگز فراموش نکند و سال های پرمحنت، ولی پرافتخار دوران جنگ تحمیلی را هرگز از یاد نبرید.

این آمدن ها، این اظهار ارادت ها، این یادبود گرفتن ها، کمک می کند به اینکه این یادها در ذهن ها زنده بماند. من از این حرکت راهیان نور - که چند سال است بحمداللَّه روزبه روز هم در کشور توسعه پیدا کرده - بسیار خرسندم و این حرکت را حرکت بسیار بابرکتی می دانم و معتقدم این مقطع حساس برای ما یک تجربه است.

شما جوان های امروز اگر آن روز هم بودید، توی این میدان، با عزم راسخ حاضر می شدید. امروز هم در میدان علم، میدان سیاست، میدان تلاش و کار، میدان همبستگی ملی و میدان بصیرت، شما جوان ها پایمردی خودتان را نشان دادید، ایستادگی خودتان را اثبات کردید.


پی نوشت:
از بیانات رهبر معظم انقلاب در منطقه عملیاتی فتح المبین در 11 فروردین 1389
منبع:ایرنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین