عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۹۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: خداوند سبحان خود را ستارالعیوب معرفی می‌کند، پس وقتی خدا گناهان بندگان را می‌پوشاند ما چرا وقتی عیب و نقصی از برادر و خواهر دینی خود می‌بینیم آن را برملا می‌کنیم.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله شریفی‌راد، با بیان این‌که «خداوند در اکثر سوره‌های قرآنی برای کرامت و عظمت انسان ارزش بسیار زیادی قائل است» ‌اظهار کرد: خداوند سبحان بارها خودش را نسبت به بندگان اینگونه معرفی می‌کند که ستارالعیوب و غفارالذنوب است و بارها بندگان را دعوت می‌کند که اگر گناهی مرتکب شدند بازگردند چرا که از گناه آنها چشم‌پوشی می‌کند.

وی ادامه داد: این صفات خداوند نشان از آن دارد که اساس اراده الهی بر آن است که گناهان بندگان پوشیده بماند و وقتی خدای سبحان این ویژگی مهم را برای خود برگزیده است صد درصد ما انسان‌ها نیز باید این ویژگی مهم را برای خود برگزینیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام تصریح کرد: خداوند در آیات قرآن صراحتا آیه‌ای دارد که می‌فرماید: "لاتجسسوا" یعنی به دنبال این نباشیم که سر از اسرار پنهان مردم درآوریم و این یک دستور الهی است و نباید به دنبال عیب‌جویی از زندگی دیگران باشیم.

شریفی‌راد یادآور شد: ما به جای اینکه به دنبال عیوب سایر افراد باشیم بهتر است به درون خود برگردیم و ببینیم در دورن خودمان چه خبر است و چه جاهایی نیاز داریم که در درون خودمان تجدیدنظر کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس روایاتی از ائمه اطهار، مومنان باید آینه یکدیگر باشند یعنی اگر نقصی در دیگران دیدیم از روی محبت و اخوت دینی آن عیب را به فرد بگوییم نه اینکه آن عیب را برداشته و به گوش سایر افراد برسانیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام اظهار کرد: در فرهنگ دینی حرمت آبروی مومن از کعبه بالاتر است؛ وقتی پیامبر اسلام(ص) از خدای متعال درخواست می‌کند که فردای قیامت آبروی امت من را در مقابل سایر امت‌ها نبر، خداوند در پاسخ به پیامبر(ص) می‌فرماید من حتی راضی نیستم که اسرار بندگانم پیش شخص پیامبر فاش شود چه رسد به سایر امت‌ها و پیامبران آنها.

شریفی‌راد در پایان گفت: متاسفانه ما در جامعه فعلی از این آموزه‌های دینی فاصله گرفته‌ایم و باید به ارزش‌های دینی و الهی خود بازگردیم تا بسیاری از این سردرگمی‌ها و ناهنجاری‌هایی که در جهان امروز داریم از بین برود.


منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین