عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۳
در اندونزي با هدف تسريع در اعزام زائران به سفر حج، بانك حج تأسيس مي‌شود.

عقیق: در اين بانك در ماه‌هاي آتي گشايش مي‌يابد، وام‌هاي كم بهره براي سفر زائران، بويژه زائران سالمند به سفر حج ارائه مي‌شود.

در حال حاضر و با توجه به كاهش سهميه زائران اندونزي، پرجمعيت‌ترين كشور مسلمان جهان براي سفر حج به دليل پروژه ۱۱ ميليارد دلاري توسعه مسجدالحرام در شهر مقدس مكه زمان انتظار زائران براي اعزام به اين سفر روحاني به ۱۲ سال رسيده است. با پايان اين پروژه كه در قالب آن ۱۰ هزار كارگر به صورت ۲۴ ساعته مشغول با كار بوده و با استفاده از پيشرفته‌ترين و مدرن‌ترين فناوري‌ها در حال اجرا است، مقدس‌ترين مكان مسلمانان در يك زمان مي‌تواند ميزبان ۲ ميليون زائر باشد. از سوي ديگر در قالب اين پروژه پله‌هاي برقي و آسانسورهايي با رعايت دقيق‌ترين معيارهاي ايمني، تهويه و نور راه‌اندازي مي‌شوند.

در اين شرايط تأسيس بانك حج زائران مي‌تواند با اخذ وام و اعزام از طريق آژانس‌هاي مسافرتي در زمان كوتاهي به سفر حج مشرف شوند، اين در حاليست كه بسياري از زائران اندونزيايي به دليل سن بالا قبل از رسيدن به زمان مقرر اعزام فوت كرده و بسياري نيز توانايي بدني سفر به عربستان و انجام مناسك حج را از دست مي‌دهند.

به گزارش عرب‌نيوز، از روزهاي پاياني ماه جاري ميلادي نيز پروازهاي مستقيم بين شهرهاي جاكارتا، پايتخت اندونزي و جده برقرار خواهد شد و زائران مسلمان اندونزيايي براي سفر عمره مي‌توانند با پروازهاي هفتگي كه سه روز در هفته به جابجايي زائران بين دو شهر مي‌پردازد، راهي اين سفر روحاني شوند. در گذشته تنها در زمان برگزاري مراسم سالانه حج خط پروازي بين جاكارتا و جده فعال مي‌شود و در زمان‌هاي ديگر زائران اندونزياي براي سفر به عربستان مجبور به سفر ديگر كشورها از جمله امارات و شهر دبي بودند.

اندونزي به عنوان پرجمعيت‌ترين كشور مسلمان جهان با حدود ۲۰۹ ميليون نفر جمعيت هر ساله بيشترين سهميه زائران را در مراسم سالانه حج در اختيار دارد و با ۲۰۰ هزار زائر به همراه پاكستان و تركيه حدود ۳۵ درصد از كل زائران را به خود اختصاص مي‌دهند.

 

منبع:شفقنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین