عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۸۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
با اعزام گروه كارشناسي «تصنيف» سازمان حج وزيارت به عتبات عاليات قرار است نتايج اين بازرسي در نحوه اعزام زائران در سال جديد در نظر گرفته شود كه اين بازرسي‌ها و نتايج آن در اعزام زائران ايراني به عتبات تاثير خواهد داشت.

عقیق: فرامرز بابايي مسئول گروه كارشناسان اعزامي سازمان حج و زيارت به عراق گفت: در اين سفر هتل هايي كه از سوي دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق معرفي شده اند، بررسي ميكنيم و اميدواريم كه بتوانيم بر اساس اين ارزيابي، هتل‌هاي كيفي وارد چرخه اعزام شده و هتل‌هاي بي كيفيت از اين چرخه حذف شوند.
وي تصريح كرد: از اين پس اعزام زائران ايراني به عتبات عاليات و قيمت گذاري هزينه‌هاي سفر به اين سرزمين، بر اساس ارزيابي انجام گرفته خواهد بود.
اين كارشناس سازمان حج وزيارت با اشاره به ارزيابي حدود
۱۵۰ هتل در نجف و ۱۶۰ هتل در كربلا گفت: در گذشته از سوي دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق مطالعاتي انجام گرفته بود و در اين ارزيابي هتل‌هاي نوساز و هتل هايي كه استعداد قرار گرفتن در ليست بازرسي را داشته اند، جمع آوري كرده اند.
وي با بيان اينكه در بازرسي‌ها انجام شده تمام ابعاد و زواياي مورد نياز براي يك هتل مورد بررسي و ارزيابي قرار مي‌گيرد، افزود: در اين بازرسي‌ها از سالن انتظار تا پشت بام هتل‌ها مورد ارزيابي و امنيت و بهداشت زائران نيز به صورت ويژه مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
اين كارشناس سازمان حج وزيارت با اعلام اينكه قرار است نتايج اين بازرسي در نحوه اعزام زائران در سال جديد در نظر گرفته شود گفت: اين بازرسي‌ها و نتايج آن در اعزام زائران ايراني به عتبات تاثير خواهد داشت.
بابائي با اشاره به محدوديت هاي كشور عراق خاطر نشان كرد: باتوجه به اينكه سالانه بيش از يك ميليون زائر به عتبات مشرف مي‌شود لازم است كه توجه ويژه اي به آن بشود. به همين منظور سال گذشته مشابه اين كار در مكه و مدينه انجام شد و حدود
۶ گروه قيمت گذاري صورت گرفت، البته شاخصه‌ها و قيمت گذاري‌ها هم به صورت علمي نه سليقه اي انجام مي‌گيرد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین