عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۸۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
حجت‌الاسلام اسكندري در ديدار گروه تصنيف كه براي ارزيابي هتل‌هاي عتبات عاليات به عراق سفر كرده اند گفت: شايد كاري با ارزش‌تر از اين نباشد كه توفيق خدمت به زائران اباعبدالله را داشته باشيم و خدمت به زائران، - خداوند متعال بدون اينكه ذره اي از ثواب آنها كم كند- ما را نيز در ثواب زيارت همه زائران شريك مي‌كند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمين رضا اسكندري نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، با تاكيد بر ارتقاي سطح خدمت رساني به زائران و در نظر گرفتن برخي بايسته‌ها در اين سفر گفت: اگرچه سطح خدمات رساني در سفر عتبات با حج و عمره فاصله دارد اما به اين نكته توجه داشته باشيم كه سفر حج نيز در سالهاي دور با مشكلات زيادي همراه بود و به تدريج آن مشكلات برطرف شد. در سفر عتبات نيز مي‌توانيم با پيگيري، همت و فرهنگ سازي به سمت ارتقاي سطح خدمت رساني به زائران پيش برويم.
نماينده بعثه در عراق با تاكيد بر اينكه از برخي شاخصه‌هاي سفر به عتبات نمي‌توانيم بگذريم گفت: به عنوان مثال مسائل بهداشتي و تغذيه زائر، يك بحث جدي است. شايد برخي مشكلات را بشود اغماض كرد؛ اما اين موضوعات، جدي است زيرا ممكن است به برخي آسيب‌هاي گوارشي در حين يا بعد سفر منجر شود، لذا يكي از مباحث مهم در اين زمينه، وضع بهداشتي هتل‌ها و سالن غذاخوري و خدمه هتل‌ها مي‌باشد.
وي خاطر نشان كرد: ضرورتي ندارد زائر را در هتلي اسكان دهيم كه حداقل شرايط را ندارد. برخي خدمات مثل آسانسور به جان افراد و سلامت آنها در ارتباط است. همچنين مساله اطفاء حريق و سيم كشي‌ها نيز از اهميت بالايي برخوردار است. چه بسا بسياري از آتش سوزي‌ها ناشي از اشكالات در سيم كشي برق باشد.
حجت الاسلام اسكندري توجه به مديريت و پرسنل هتل را ضروري خواند و ابراز داشت: گاهي ممكن است يك هتل از نظر امكانات در سطح بالا باشد اما برخورد مدير و پرسنل هتل، مناسب نباشد بنابراين رفتار پرسنل هم به عنوان يك شاخص مهم مدنظر است.
وي با بيان اينكه فقدان برخي امكانات اوليه بر روي توفيقات معنوي و بهره مندي از توفيق زيارت هم تاثير مي‌گذارد گفت: بايد به سوي بهينه سازي سيستم حركت كنيم؛ اين موضوع در ابعاد مختلف صنعتي فرهنگي، اقتصادي و… كاربرد دارد. بهينه سازي سيستم منجر به حداكثر بهره برداري از سيستم مي‌شود و اگر نگاه سيستمي داشته باشيم، نحوه ارزيابي هتل‌ها نيز تغيير خواهد كرد.
نماينده بعثه در عراق گفت: اگر نگاه سيستمي داشته باشيم، از پراكندگي هتل‌ها جلوگيري خواهيم كرد. به عنوان مثال در مكه، تراكم را به منطقه عزيزيه برده ايم و همين امر موجب شده است كه سرويس دهي آسان‌تر شود. در عتبات هم ميتوانيم همين الگو را دنبال كنيم و به تراكم، امتياز بدهيم. اگر انتخاب مناسبي از هتل داشته باشيم بر روي تمام خدمات تاثير مي‌گذارد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین