عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
ويژه برنامه مسافران شهر آفتاب به همت بعثه‌ مقام معظم رهبري به منظور آشنايي و ايجاد آمادگي براي زائران نوجوان ويژه دختران كه براي اولين بار عازم بيت‌الله الحرام‌ هستند در مشهد مقدس برگزار شد.

عقیق: اين مراسم با فضاسازي مناسب ايجاد شده بود كه ساخت نمادين خانه كعبه، زائران نوجوان را با فضاي روحاني عمره مفرده آشنا مي‌كرد.
فضاي سالن مراسم متأثر از سالروز ميلاد پربركت حضرت زينب كبري سلام الله عليها پر از هياهوي نوجواناني بود كه با اشتياق يك سفر روحاني گرد هم جمع شده و در تلاش بودند تا با يكديگر ارتباط صميمانه برقرار كنند. زائران كوچكي كه همگي زيارت اولي بوده و محدوده سني شان از
۱۲ تا ۱۹ سال بود.
لذت زيارت را درك مي‌كنم
تا شروع كلاسها دقايقي فرصت باقي است. به سراغ آنها مي‌روم. حرفهايشان شنيدني است. فاطمه دانشور
۱۴ ساله از مشهد مقدس مي‌گويد: ۷ سال پيش پدر و مادرم ثبت نام كردند و چند سالي هست كه از نوبت شان گذشته است. آنها به خاطر اينكه من كوچك بودم، سفرشان را به تاخير انداختند تا من بزرگ‌تر شوم و بتوانم لذت زيارت خان خدا را درك كنم.
او از اينكه در سنين نوجواني به عمره مشرف خواهد شد، در پوست خود نمي‌گنجد: احساس خوبي دارم و بسيار خوشحالم كه در اين سن كم، عازم يكي از معنوي‌ترين مكان‌هاي دنيا هستم.
وي ادامه مي‌دهد: به خودم قول داده‌ام كه قدر اين نعمت را بدانم؛ چرا كه خيلي‌ها آرزو دارند به اين سفر مشرف شوند، اما قسمت شان نمي‌شود و اميدوارم بتوانم لايق باشم و معنويت اين سفر را تا آخر عمر توشه راه خود كنم.
هديه امام حسين (ع)
نرگس دوراني
۱۲ ساله هم كه از نوجوان‌هاي پرشور است، مي‌گويد: رفتن به سفر مكه را هديه‌اي از سوي امام حسين (ع) مي‌دانم، چون در تابستان با پدر و مادرم به سفر كربلا مشرف شديم كه سفري عالي بود و آنجا از خداوند خواستم به خاطر امام حسين (ع) به من لياقت سفر به مكه معظمه را نيز در نوجواني عنايت نمايد.
وي ادامه مي‌دهد: البته حضور در مشهد مقدس هم از عنايت‌هاي خاص خداوند به من است و از اينكه ساكن شهر مقدس مشهد مي‌باشم و سفر به مكه از جوار حضرت رضا (ع) صورت مي‌گيرد، صفاي خاصي دارد.
لحظات معنوي مراسم با كلاسهاي مختلفي همراه است. آموزش احكام، طواف، احرام و… و شور و حال وصف ناپذيري كه مخصوص اين سنين است. به آنان غبطه مي‌خورم و آرزو مي‌كنم اين سفر روحاني نصيبم بشود.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین