۲۱ دی ۱۴۰۳ ۱۱ رجب ۱۴۴۶ - ۵۰ : ۱۹
عقیق: اينكه گفته اند خداوند هيچ مخلوقي را نجس نيافريده از ديدگاه شرع مقدس اسلام مورد پذيرش نمي باشد. زيرا برخي از مخلوقات مثل خون، مدفوع، بول، خوك و سگ از نظر اسلام ذاتاً نجس مي باشند.
و اما اينكه هيچ انساني را خداوند ذاتاً نجس نيافريده هيچ ترديدي در آن وجود ندارد و تمام افراد بشر بالذات پاك و طاهر آفريده شده و حكم به نجاست ذاتي انسان غير معقول مي باشد،لكن اين برخي از انسان ها هستند كه بالعرض نجاست را به جان خريده و از نظر اعتقادي و گرايشات قلبي همراه با عمل، پشت به دين حق نموده و به يك سلسله اوهام و خرافات و دين هاي ساختگي معتقد گشته و با ايجاد انحراف و گمراهي، عناد و دشمني خود را با خدا ثابت نمودهاند.
بهائيت يكي از اين فرقه ها است كه به مجرد رجوع و ورق زدن كتاب هاي اصلي آنان مثل بيان، اقدس و... و نيز كتاب هاي دفاعي آنها مثل فرائد و امثال آن، ارتداد و انحراف اين فرقه از دين اسلام براي هر كسي قابل اثبات بوده و نيز ساختگي بودن و بطلان آن بر طبق معيارهاي عقلي غير قابل انكار مي گردد.
همان گونه كه در فرقه بهائيت به صراحت به نسخ دين اسلام حكم شده و تمام اركان اساسي و ضروريات اسلام از قبيل نماز، حج، روزه، زكات، خاتميت، امامت و معاد مورد انكار قرار گرفته است.
با توجه به عقيده بهائيت نبايد بهائيان از احكام اسلام نسبت به خود ترس و وحشت راه داده بلكه بر طبق اقتضاي آموزه هاي بهائيت از يك طرف و اقتضاي آموزه ها و احكام اسلامي از طرف ديگر در برابر حكم اسلام به نجاست بهائيان نبايد عكس العمل نشان دهند، چون از ديدگاه بهائيت احكام و آموزه هاي اسلامي قابل قبول نمي باشد.
البته اگر اين حكم از ناحيه مباني بهائيت مطرح مي گرديد
آن گاه حق و سزاوار بود كه بهائيان در برابر آن از خود حساسيت نشان داده و آن را
مردود بشمارد.
اما در حكمت و فلسفه نجاست كفار و مشركين از ديدگاه
اسلام گفته شده كه اولاً آنان از نجاسات پرهيز نمي كنند. بنابراين بدن و لباس و
ساير اشيايي كه با آنها تماس دارند نجس خواهند بود و بر هر مسلمان لازم است كه از
تماس با نجاست پرهيز كند. و ثانياً اسلام با حكم به نجاست كفار و مشركين خواسته كه
مسلمانان از آنان دوري جويند تا گرفتار افكار و عقايد فاسد آنها نشوند.
بنابراين كفار و مشركين هرچند از نجاسات هم دوري جويند، حكماً نجس خواهند بود.
منبع:جام
211008