عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۴
بیانیه دبیرخانه کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام؛
دبیرخانه کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام پس از بازتاب جهانی برگزاری همایش تکریم شهید سلیمان خاطر در ایران بیاینه‌ای صادر کرده است.
عقیق: دبیرخانه کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام پس از بازتاب جهانی برگزاری همایش تکریم شهید سلیمان خاطر در ایران بیاینه‌ای صادر کرده است. متن این بیاینه به این شرح است:

گرامیداشت یاد خاطره شهدای جهان اسلام در ایران از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و نام گذاری خیابان ها و مدارس به نام این شهدا پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است و پس از یک هفته که از انقلاب گذشت سفارت شیطانی رژیم غاصب قدس تسخیر شد وبه ملت فلسطین تحویل گردید و اولین سفارت فلسطین در جهان در جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد.

نام شهدای چون مرزبان اسلام شهید سلیمان خاطر پس از شهادتش و سالهاست که زینت بخش خیابانی در تهران است و حتی مدارس مختلفی به نام این شهید در جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده است و تمبر یادبود به نام او چاپ شده است.

ما به شهدا به عنوان نماد وحدت مسلمانان جهان می نگریم و برای احترام نام خیابان های ایران به نام شهدای ایران و جهان نامگذاری شده اند.

شهدا متعلق به همه جهانیان هستند و باید در جای جای جهان و در رسانه ها و شبکه های مجازی نام و یاد آنها زنده شود، اما افسوس که برخی رسانه های آگاهانه و نا آگاهانه در مورد شهدا و مراسم تکریم شهدا در ایران مطالب کذب و دروغ منتشر می کنند.

شبکه العربیه که همواره در راستای اهداف رژیم صهیونیستی عمل کرده حتی از بکار بردن عنوان شهید در مورد شهید سلیمان خاطر خودداری کرده است، شهید سرافرازی که 7 صهیونیسم را به هلاکت رساند سپس توسط حکومت فرعون زمان در زندان به شهادت رسید.

شهید سلیمان خاطر ،قهرمان سینا و مرزبان اسلام بود"شعب الایرانی و شعب المصری کلنا سلیمان خاطر". برخی مدارس در ایران به نام این شهید است چرا که ما می خواهیم فرزندان ما مانند این شهید سرافراز که از کیان اسلام دفاع کرد،سربلند وعزتمند باشند،سلیمان خاطر اولین گلوله ها را به قرداد ننگین کمپ دیوید شلیک کرد،قراردادی که خون های جوانان ارتش مصر که برای آزادی سینا تلاش کردند را زیر پا گذاشت.

نباید از گرامیداشت شهدا چه در ایران و چه در سایر نقاط جهان دغدغه داشت چرا که شهدا بهترین الگو ها برای آزادی خواهان و سرافرازان جهان هستند.

ملت مصر و ملت ایران برادر هستند و خواهان آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل هستند و سلیمان خاطر نماد ارزشمند و شهید سربلند جهان اسلام و ملت سرافراز مصر است که توسط فرعون زمان و حکومت های زیر سلطه اسرائیل و آمریکا به شهادت رسید.

مراسم تکریم شهید سلیمان خاطر مانند گرامیداشت دیگر شهدای جهان اسلام با تجلیل از مقام شامخ این شهید برگزار شد و ما از خانواده این شهید سرافراز برای حضور در ایران دعوت می کنیم تا از نزدیک با مهر و علاقه مردم ایران به این شهید سربلند آشنا شوند.

کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام برنامه های گسترده ای برای گرامیداشت شهدای جهان برگزار خواهد کرد.

امید است که یاد و خاطره شهدا روشنگر راه ما و آیندگان باشد....

کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام

الموتمر الدولی للشهداء العالم الاسلامی

International Congress of The Martyrs of Islamic World

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین