عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
با عنوان «مادر، که از تمام دلش چشم بست»
کتاب «مادر، که از تمام دلش چشم بست» با موضوع دلنوشته، خاطرات و حرف‌های ناگفته فرزندان شاهد خطاب به مادران خویش به کوشش «محمدحسن ابوحمزه» و جمعی از نویسندگان به زودی منتشر و رونمایی می‌شود.

محمدحسن ابوحمزه،‌ نویسنده ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، درباره کتاب  «مادر، که از تمام دلش چشم بست»، بیان داشت: این کتاب، مجموعه‌ای از دلنوشته، خاطرات و حرف‌های ناگفته فرزندان شاهد خطاب به مادران خویش در 100 صفحه به رشته تحریر درآمده و برای انتشار در اختیار سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس  قرار گرفته است.

وی درباره انگیزه‌اش برای نگارش این کتاب، عنوان کرد: پس از برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی بانوان دفاع مقدس که با حضور گروهی از بانوان هنرمند  در سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت بانوان در دفاع مقدس برگزار شد و با پیشنهاد  خانم مجتهدزاده لاریجانی رئیس سازمان، نگارش کتاب «مادر، که از تمام دلش چشم بست»، آغاز شد.

ابوحمزه ادامه داد: این کتاب با هم‌یاری سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت بانوان در دفاع مقدس و با کوشش «مرضیه وزیری‌مقدم»، «محمد حسن ابوحمزه»، «زهرا وزیری‌مقدم» و «زهرا برقی» نوشته شده است.

وی افزود: در تدوین و تألیف این کتاب گروهی از فرزندان شاهد  از سراسر کشور همکاری داشتند. کتاب مشتمل بر 37 دلنوشته است که از سوی فرزندان شاهد خطاب به مادران خود نوشته شده است.

به گفته این نویسنده، در ابتدای هر دلنوشته  یکی از سخنان بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای درخصوص خانواده معظم شهدا درج شده است .

وی اضافه کرد: از عناوین هر یک از دلنوشته‌ها می‌توان به «شهادت در مکزیک (مهدی سفری)»، «ثمره امانت داری (حسین جعفری)»، «نان‌آور خانه (قاسم یوسفی)»، «سیزده سال دو دلی (حسین جوادیان)»، «نجواهای یواشکی (علی آزما، «یادگار نوشت شهید سرلک»، «هنر مادرم طیبه (معصومه پاشایی بهرام)»، «تنهای تنها (عطیه خرد پیشه شیرازی)»، «گوهر سخن» و «مرد خانه (حمیدعلی محمدی، اشاره کرد.

ابوحمزه ادامه داد: در چیدمان هر قسمت تلاش شده است تا ضمن رعایت در انتخاب دلنوشته از دختران و پسران شاهد به عضویت‌های مختلف شهدا، عملیات‌های مختلف و موضوعات متنوع از جمله طنز پرداخته شود.

بر اساس این گزارش، یکی از دلنوشته‌ها به  عنوان «شهادت در مکزیک»  نوشته «مهدی سفری»  فرزند شهیدعلی سفری و مرحومه بانو فرزانه پورآقایی است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

« خاطره زیاد است. یکی از خاطراتم، هر وقت با خانواده می‌رفتیم زیارت پدرم، بهشت زهرا ( س) سر قبر پدر شهیدم یک درختچه کاکتوس رشد کرده بود .من هم تا این درختچه را می‌دیدم یاد فیلم‌های وسترن می‌افتادم به شوخی به مادرم می‌گفتم: مامان مگه بابا مکزیک شهید شده؟

او با تعجب می‌پرسید: نه چطور مگه؟

وقتی برایش توضیح می‌دادم، کلی می‌خندید.

خیلی زحمت من و برادرانم را کشید. خدا رحمت کند مادرم را؛ امیدوارم از من مهدی سفری فرزند بانو فرزانه آقایی‌پور همسر شهیدعلی سفری راضی باشد و برای ما دعا کند».

به گفته این ابوحمزه، قرار است از کتاب «مادر، که از تمام دلش چشم بست» درهمایشی که به همین عنوان از سوی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت بانوان در دفاع مقدس و در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در روز سی فروردین سال 1393 برگزار می‌شود، رونمایی شود.

گفتنی است، در شروع کتاب «مادر، که از تمام دلش چشم بست»،  پیام فرزندان شاهد خطاب به مقام معظم رهبری  درج شده که در آن آمده است :

بسم رب الشهدا و الصدیقین

آقا سلام

دلخوش هستیم حرف هایمان را با قاصدک کتابِ «مادر! که از تمام دلش چشم بست» در میان می‌گذاریم قاصدک را با عشق آراسته و به سوی شما روانه می‌کنیم، تقدیم به شما. سپس غرق در خیال با یاد شما زندگی می‌کنیم وقتی نوشته‌های ما را می‌خوانید، تبسمی بر لب، می‌خندید، تعجب، امیدواری و انشاءالله رضایت از تفکر ما نسبت به مادران مهربانمان.

خواستیم چند کلامی با شما صحبت کنیم و نه درد دل، چرا که ما دردی در دل نداریم، اما حرف نگفته‌ای برای شما، چرا که حرف ما حرف فرزند است به پدر؛ از روزمره‌گی گفتیم از مادر گفتیم و حرف‌هایی که شاید برای نخستین بار از دل برخاسته بر بال‌های قاصدک نشسته و به سوی شما پرواز کرده است.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین