عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
حجت الاسلام مؤمنی:
استاد حوزه گفت: خدمت در مسجد مقدس جمکران بسیار ویژه است و ویژگی های بسیار بالایی نسبت به مکان‌های دیگر زیارتی دارد و به نوعی می توان گفت ایجا شرایط سلوک الی‌الله بسیار مهیا است.

عقیق: حجت الاسلام سید حسین مؤمنی شب گذشته در جلسه اخلاق خادمین مسجد مقدس جمکران ویژگی‌های خدمت در این مکان مقدس را تشریح کرد.

وی گفت: انسان برای سلوک الی الله از 3 طریق، ائمه(ع) را زیارت می‌کند. این زیارات یا در زمان حیات اهل‌بیت(ع)، یا در زمان مرگ ایشان اتفاق می‌افتد و یا زیارت آنها از راه دور است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به عظمت مقام خادمی، افزود: خادمین هر مکان مقدسی تولیت آن مکان محسوب می شوند، چون مردم همواره برای رفع نیازهایشان به آنها رجوع می‌کنند و اینجاست که خادمین باید همیشه باعث زینت باشند و نه سرافکندگی و به گونه‌ای حرکت کنند که دل‌های مردم را به این امکان مقدس جذب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی تصریح کرد: این‌که ما به عنوان خادم حرم یا مسجد مقدس جمکران انتخاب شدیم، عنایتی است که خداوند به ما کرده است و ما باید تلاش کنیم شکرگذار این نعمت خداوند باشیم.

این استاد اخلاق با بیان این که ما باید همواره متوجه این باشیم که کجا هستیم، اظهار داشت: خدمت در مسجد مقدس جمکران بسیار ویژه است و ویژگی های بسیار بالایی نسبت به مکان‌های دیگر زیارتی دارد و به نوعی می توان گفت ایجا شرایط سلوک الی‌الله بسیار مهیا است.

وی خاطرنشان کرد: توجه داشته باشیم که اگر حضرت بقیه‌الله(عج) به همه نگاه می‌کنند، به خادمین به صورت ویژه نظر دارند و زندگی ما خادمین تحت اشراف حضرت است و باید قدردان این لطف خداوند باشیم که آقا و ولی‌نعمت داریم و ان‌شاءالله از کسانی خواهیم بود که هنگام ظهور حضرت در رکاب ایشان هستیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که یار امام زمان (عج) باید سه ویژگی داشته باشد، گفت: نخستین ویژگی یاران  حضرت این است که روحیه انتظار داشته باشند و سعیشان بر این باشد که هر صبح و شام زیارت عهد یا آل یاسین را قرائت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی داشتن ورع، حیا و پاکدامنی را از دیگر ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) برشمرد و افزود: این امر برای خادمین حضرت بسیار لازم و ضروری است.

وی مکارم اخلاق را سومین ویژگی یاران امام زمان(عج) عنوان کرد و بیان داشت: خوش‌اخلاقی از خصوصیات یاران حضرت است و علی‌الخصوص خادمین باید از مکارم اخلاق بسیار ویژه و والاتری برخوردار باشند و همواره با روی خوش و گشاده با زائران برخورد کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی در پایان با بیان این‌که امام زمان(عج) به صورت ویژه و خاص خادمین خود را دعا می‌فرماید، یادآور شد: شما به عنوان خادمین حضرت باید سبب حفظ آبروی ایشان باشید و اینجاست که باید حفظ عمل داشته و در انجام هر کاری عزت و آبروی امام زمان(عج) را مدنظر قرار دهید.

 

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین