عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۸
در آستانه ایام فاطمیه؛
این کتاب شرح و تفسیرخطبه فدکیه است که علامه آیت‌اللّه مصباح یزدی طی ۵۶ جلسه از سخنرانی‌های خود در محل دفتر مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم بیان کرده‌اند. جلد اول این کتاب سال گذشته، در ایام فاطمیه دوم منتشر شده بود

عقیق: در آستانه ایام فاطمیه جلد دوم کتاب »رساترین دادخواهی و روشنگری» مشتمل بر مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله مصباح یزدی در شرح و تفسیر خطبه گران‌سنگ حضرت زهرا(س)، ‌معروف به «خطبه فدکیه» چاپ و به بازار نشر ارایه شد.

خطبه فدکیه سند رسوایی غاصبان حق ولایت تا هماره تاریخ، و دادخواست صدیقه کبری، فاطمه زهرا(س) از ظلمی است که به واسطه غصب خلافت بر امت اسلام رفت. شرح این خطبه غبار غفلت از چشم ناآگاهان می‌زداید و چشمه‌های بصیرت را بر تشنگان وادی حیرت جاری می‌سازد.

این کتاب شرح و تفسیر معارف بلند این خطبه شریف است که حضرت علامه، آیت‌اللّه مصباح یزدی طی 56 جلسه از سخنرانی‌های خود در محل دفتر مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم بیان کرده‌اند. جلد اول این کتاب که سال گذشته، همزمان با ایام فاطمیه دوم منتشر شد، پس از بیان مقدمه‌ای مفصل در زمینه وحدت و اختلاف، و فلسفه ایراد خطبه فدکیه، در سه بخش با عناوین خداشناسی فاطمه، راه و راهنماشناسی فاطمه و قرآن شناسی فاطمه(س) تنظیم شده است.

جلد دوم این کتاب نیز که به تازگی در اختیار علاقمندان قرار گرفته، در پنج بخش با عناوین: آسیب‌شناسی جامعه اسلامی پس از درگذشت پیامبر(ص)، احتجاج‌های فاطمه(س)، سخن فاطمه(س) با گروه انصار، پاسخ ابوبکر به احتجاج فاطمه(س) و اتمام حجت آن حضرت و دفاع فاطمه(س) از ولایت در بستر بیماری؛ سامان یافته است.

لازم به ذکر است سخنرانی‌های مذکور پیش از این، همراه با چکیده‌ای از مطالب هر جلسه، در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار آیت‌الله مصباح یزدی ارایه شده است.

علاقمندان می‌توانند این کتاب را به قیمت 110000 ریال از انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و نمایندگی‌های آن تهیه کنند.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین