عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
معرفی کتاب. . .
'ارواح معین' شرح مختصری از زندگانی و سیره اخلاقی، عبادی و عرفانی برخی از علما، عرفا و توصیه‏های اخلاقی در زمینه سیر و سلوک عرفانی است.

عقیق: کتاب "ارواح معین" شرح مختصری از زندگانی و سیره اخلاقی و عرفانی برخی از علما و عرفا است. در این نوشتار بخشی از کرامات روحی و اخلاقی فرزانگانی مانند سید بحرالعلوم، شیخ مفید، حاج ملا آقاجان زنجانی، علامه مجلسی، سید بن طاووس، سیدابوالحسن اصفهانی و شیخ محمد کوهستانی بیان شده است.
نگارنده ضمن بیان شرح احوال و بیان گوشه‏هایی از خاطرات این افراد به سیره اخلاقی و عبادی آنان اشاره نموده و توصیه‏های اخلاقی در زمینه سیر و سلوک عرفانی از آنان نقل می‏نماید تا راهگشای جویندگان کمال انسانی شده و الگویی اخلاقی برای آنان ارائه می‏شود.
در قسمتی از این کتاب می خوانیم:
چند سفارش از مرحوم حاج ملا آقاجان
.1
هر روز چند دقیقه ای هم که شده با امام زمانتان صحبت کنید، با آن حضرت مانوس شوید و زندگی خود را بر رضایت آن حضرت بنا کنید و تا می توانید دست توسل از دامن مقدس حضرت بقیه الله عج برندارید که تمام سعادت در همین موضوع خلاصه می شود.
.2
هر روز حداقل 5 نفر را ولو با رفتار خوب خود و یا احوالپرسی و امثال آن خوشحال کنید که این کار در رشد معنوی و کمالات روحی شما موثر است.
.3
خدا را همیشه مدنظر داشته باشید و او را شکر کنید که اگر شکر نعمت خدا را نمودید، خدا هم نعمتش را بر شما می افزاید.
.4
به دراویش و متصوفه اعتماد نکنید و حتی از علما و مراجعی که با آنها هم مذاق هستند بپرهیزید.
.5
هر چه اعمال و گفتار و اخلاق شما بیشتر با اعمال و گفتار و رفتار پیشوایان دین یعنی ائمه اطهار هع تطبیق کند به صراط مستقیم نزدیکتر خواهید بود.
.6
باید بدانید که انسان برای زندگی حیوانی و شهوترانی خلق نشده است بلکه انسان باید حقایق اشیا را از وحی بشناسد و به معرفت کامل و کمالات روحی برسدو با خدای تعالی انس داشته با شد و محبتش به خدا از همه بیشتر باشد.
مرحوم حاج ملاآقاجان می فرمودند که تمام علایم ظهور به وقوع پیوسته است به غیر چند علامت حتمی که مقارن ظهور است و همواره می گفتند: منتظر علایم ظهور نباشد بلکه منتظر ظهور حضرت ولی عصر اروحنافداه باشید.
شایان ذکر است، "ارواح معین" نوشته ابوالفضل سبزی در 120 صفحه و 1700 تومان ازسوی انتشارات نوای دانش روانه بازار نشر شد.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین