عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۷
حق‌شناس مطرح کرد
دبیر اجرایی طرح واژه‌های آسمانی با اشاره به اهمیت انس با قرآن گفت: جدول سودوکوی قرآنی با هدف حفظ آیات موضوعی قرآن و همچنین تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از آیات قرآن در کلام تهیه شده است.

عقیق: حجت‌الاسلام «محمدصادق حق‌شناس» دبیر اجرایی طرح واژه‌های آسمانی با اشاره به تهیه سودوکوی قرآنی اظهار داشت: سودوکو یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌ها است که طرفداران بسیاری دارد بر همین اساس ما تصمیم گرفتیم این جدول پرمخاطب را در قالب آیات قرآنی تهیه و تنظیم کنیم تا علاقه‌مندان بتوانند از این طریق با قرآن مأنوس شوند.

وی با اشاره به اینکه سودوکو کلمه‌ای ژاپنی است، ادامه داد: این جدول 9 در 9 ، از 9 جدول سه در سه مرتبط به هم تشکیل شده که در برخی از خانه‌های جدول اعدادی نوشته شده است که افراد برای پرکردن خانه‌های این جدول باید از تکراری بودن تعداد در هر ستون افقی و عمودی بپرهیزند.

حجت‌الاسلام حق‌شناس با بیان اینکه طرح سودوکوی قرآنی کاری از مرکز قرآنی آفتاب در وزارت ارشاد به ثبت رسیده است، افزود: در این طرح ابتکاری برای نخستین‌بار به جای اعداد از حروف آیات قرآن استفاده شده به طوری که 400 آیه از آیات قرآن در این جداول گنجانده شده است.

وی 9 کلمه‌ای و همچنین کاربردی بودن آیات برگزیده برای جدول سودوکوی قرآنی را مهم‌ترین ویژگی این جدول عنوان کرد و گفت: بیشتر آیات برگزیده از آیات کاربردی هستند به طوری که از آنها با عنوان ضرب‌المثل‌های قرآنی یاد می‌شود بر همین اساس استفاده از این جدول نقش به سزایی در حفظ آیات موضوعی قرآن دارد.

جدول سودوکوی قرآنی برای گروه‌های سنی مختلف تهیه شده است

حجت‌الاسلام حق‌شناس تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌ها افراد باید برای حل این جدول حدود یک ساعت زمان بگذارند بنابراین وقتی تمامی خانه‌های جدول پر شود افراد به طور طبیعی آیه را حفظ خواهند شد که این امر می‌تواند گامی مؤثر در راستای مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از آیات قرآن در کلام باشد.

وی با اشاره به اینکه در جدول سودوکوی قرآنی 400 آیه قرآن وجود دارد، افزود: برای افراد بالای 15 سال کتابچه‌هایی به نام سودوکوهای قرآنی در جداول 9 در 9، برای دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی جداول 6 در 6 و همچنین برای دانش‌آموزان دبستانی جداولی 4 در 4 در نظر گرفته شده است تا متناسب با سن، افراد بتوانند آیات قرآن را فراگیرند.

دبیر اجرایی طرح واژه‌های آسمانی با بیان اینکه کتاب جدول هر فرد با دیگری متفاوت است، گفت: هر کدام از کتابچه‌های جداول سودوکوی قرآنی در 40 جلد جداگانه چاپ شده بنابراین زمانی که توزیع می‌شود کتاب هر فرد با سایر افراد متفاوت است بنابراین امکان رونویسی از هم وجود ندارد که این یکی از محاسن این جدول‌ها به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان برای تهیه این جداول می‌توانند با شماره 66947575 تماس حاصل کنند، خاطرنشان کرد: برخی از این جداول با همکاری معاونت فرهنگی وزارت علوم، امسال در کاروان راهیان نور دانشجویی توزیع می‌شود و در سال آینده نیز این جداول در مراکز مختلف قابل استفاده خواهد بود.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین