عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳
یک استاد حوزه و دانشگاه:
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: انسان‌ها بدانند که کمک کردن به هم‌نوع علاوه بر اینکه باعث آرامش روح می‌شود بلا را از انسان دفع می‌کند.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحائی گلپایگان، با بیان این‌که «ما همواره براساس یک سنت قدیمی وقتی که در آستانه سال نو قرار داریم به همنوعان خود کمک می‌کنیم» اظهار کرد: انسان‌های توانمند جامعه باید جوابگوی کسانی باشند که از نظر مالی در سطح پایین قرار دارند و باید به این بنگرند که وقتی خودشان در آرامش هستند فرد دیگری در سختی قرار نگیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که «انسان‌های توانمند راه‌های متعددی برای کمک کردن دارند که از آن جمله می‌توان به پرداخت خمس، زکات و صدقه اشاره کرد» گفت: انسان‌ها باید بدانند که کمک کردن علاوه بر اینکه باعث آرامش روح می‌شود بلا را از انسان دفع می‌کند و اگر ما می‌گوییم شیعه هستیم باید در زندگی خود جا پای ائمه(ع) بگذاریم.

گلپایگانی تصریح کرد: یادمان باشد همیشه چرخ گردون به یک شکل نمی‌ماند تا وقتی که داریم و نیازمندی هست به او کمک کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: ما باید اسلام ناب محمدی را در جامعه پیاده کنیم و درک درستی از وظیفه انسانی خود که کمک به هم‌نوع است داشته باشیم. تمامی زمان‌ها ما باید به سایر انسان‌ها کمک کنیم ولی بهترین زمان برای شاد کردن دل مومنان همین ایام عید است و فراموش نکنیم که شاد کردن دل مومنان از مهمترین توصیه‌های دینی است.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین