عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
با فعال‌سازی ستاد اقامه نماز در دانشگاه‌ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای سامان‌دهی ۴هزار ائمه جماعت در فضای دانشگاهی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام کرده است.

عقیق: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، چهار هزار ائمه جماعت در دانشگاه‌ها برای بهبود وضعیت فرهنگی نماز در دانشگاه‌ها و توسعه این فرهنگ دینی در میان دانشگاهیان، اساتید، کارکنان و دانشجویان سامان‌دهی می‌شود.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای سامان‌دهی چهار هزار ائمه جماعت در دانشگاه‌ها کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کند. این کارگاه‌ها با هدف ارزیابی و به روز کردن اطلاعات ائمه جماعات برگزار می‌شود.ائمه جماعات باید هر چند وقت یکبار مورد ارزیابی قرار گرفته و با ورود اطلاعات جدیدی به مجموعه آگاهی‌های خود روش‌های تبلیغ، جذب، ارزیابی و... طبق تغییر شرایط هماهنگ با نیازهای روز مطابقت دهند.

برای تشویق و تقدیر از ائمه جماعات در دانشگاه‌ها علاوه بر برگزاری کارگاه‌ها، سامانه‌ای نیز در این راستا راه‌اندازی شده  است که اطلاعات ائمه در آن وارد شده و ارزیابی فعالیت‌ها در آن صورت می‌گیرد. پس از ارزیابی‌ها نیز فعالان این عرصه تقدیر می‌شوند.

ستاد عالی اقامه نماز در دانشگاه‌ها که ریاستش به عهده حجت‌الاسلام محمد محمدیان است، متشکل از نمایندگانی همچون وزیر علوم، وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه آزاد، حجت‌الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و...است.

این ستاد که برای مدتی جلسات خود را تشکیل نداده بود، از اواخر فروردین سال 93 فعال شده و اقدامات جدیدی را در دستور کار قرار می‌دهد. بعد از فعال‌سازی ستاد اقامه نماز در دانشگاه‌ها توسعه فرهنگ نماز در دانشگاه‌ها به شکل پررنگ‌تری از سال‌های گذشته پی‌گیری خواهد شد.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین