عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۴۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
استاد فلسفه، حکمت و عرفان اسلامی گفت: تاکنون سه بار به محضر علامه طباطبایی رسیده‌ام؛ دو بار در بیداری و یک بار در خواب!

عقیق: آیین رونمایی کتاب «گلشن شیدایی» اشعار تصحیح شده و جدید علامه طباطبایی با تصحیح و تدوین محمدرضا رمزی اوحدی عصر امروز، با حضور آیت‌الله احمد مرعشی، حجت‌الاسلام احمد احمدی از شاگردان علامه طباطبایی، منوچهر صدوقی سها، حجت‌الاسلام نوراللهیان، دو دختر علامه و نوه ایشان، فرزندان و نوه علامه طباطبایی، در باشگاه اندیشه برگزار شد.

منوچهر صدوقی سها، استاد فلسفه، حکمت و عرفان اسلامی در این مراسم طی سخنان کوتاهی به ذکر نکات و خاطراتی درباره علامه طباطبایی پرداخت و گفت : تاکنون سه بار به محضر ایشان رسیدم؛ دو بار در بیداری و یک بار در خواب!

وی گفت: اولین باری که به محضر ایشان در قم رفتم، زمانی که به در منزل ایشان ریدم به محض اینکه دق الباب کردم، خودشان به در خانه آمدند. به ایشان عرض کردم که مشغول تدوین تاریخ حکمای اسلام هستم و به محضر شما آمده‌ام تا شرح حالی بفرمائید تا در این اثر درج کنم. ایشان فرمودند: «برو از آقای نصر بگیر» و به داخل خانه تشریف بردند.

صدوقی سها ادامه داد: دومین بار هم که به نزد ایشان رفتم، به محض اینکه در زدم در را باز کردند. پس از سلام و احوالپرسی به ایشان گفتم که تنها برای زیارت شما آمده‌ام. خدا را گواه می‌گیرم که با شنیدن این سخن چنان ناراحت شدند که هندسه صورت ایشان شکست و با ناراحتی و چهره شکسته رفتند.

استاد فلسفه، حکمت و عرفان اسلامی عنوان کرد: سومین بار یکبار در عالم خواب مرحوم جلال‌الدین آشتیانی را دیدم که در آن زمان در قید حیات بودند .ایشان نشسته بودند؛ به ایشان گفتم عالم و آدم می‌دانند که من به شما چقدر ارادت دارم، اما آقای طباطبایی، و ما ادراک آقای طباطبایی! این خواب حتما رؤیای صادقه بوده است.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین