عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
ايشان محمّد و على و فاطمه و حسن و حسين سلام اللَّه عليهم بوده، ملحق به آنها شويد شما با ايشان و در درجه و مرتبه آنها هستيد.

عقیق: حضرت ابو عبداللَّه(ع) فرمودند:
هنگامى كه روز قيامت شود منادى نداء مى‏ كند:
كجا هستند زوّار حسين بن على عليهما السّلام؟
گردن‏ هاى تعدادى از مردم كشيده مى‏ شود كه عدد آنها را غير از خداوند متعال كس ديگرى نمى‏ داند پس به ايشان گفته مى‏ شود قصد شما از زيارت قبر حضرت حسين بن على عليهما السّلام چه بود؟
مى‏ گويند: پروردگارا آن حضرت را زيارت كرديم به جهت محبّتى كه به رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم و حضرت على و فاطمه عليهما السّلام داشته و به منظور طلب رحمت براى صاحب قبر به ازاء آنچه از آن حضرت صادر گرديد.

پس به آنها گفته مى ‏شود:
ايشان محمّد و على و فاطمه و حسن و حسين سلام اللَّه عليهم بوده، ملحق به آنها شويد شما با ايشان و در درجه و مرتبه آنها هستيد، به لواء و پرچم رسول خدا(ص) ملحق گرديد پس به طرف لواء آن حضرت رهسپار شده و در سايه آن قرار مى‏ گيرند در حالى كه لواء به دست امير المؤمنين على(ع) مى ‏باشد و بدين ترتيب به بهشت وارد مى‏ شوند ايشان جلو پرچم و سمت راست و جانب چپ و پشت آن بوده و چهار طرف لواء را گرفته‏ اند.

ابى بصير، مى‏ گويد:
از امام صادق(ع) يا امام باقر(ع) شنيدم كه مى‏ فرمود:
كسى كه دوست دارد مسكن و جايگاهش در بهشت باشد نبايد زيارت مظلوم را ترك كند.
عرض كردم: مظلوم كيست؟
حضرت فرمودند:
مظلوم حضرت حسين بن على(ع) بوده كه صاحب كربلاء مى ‏باشد، كسى كه از روى شوق به آن حضرت و به جهت محبّت به رسول خدا (ص) و به امير المؤمنين(ع) و به فاطمه زهراء(س) به زيارت آن حضرت برود خداوند متعال او را بر سر سفره‏ هاى بهشتى مى‏ نشاند كه با رسول خدا و امير المؤمنين و فاطمه زهرا (ع) هم غذا بوده در حالى كه مردم در حال حساب مى‏ باشند.

حضرت ابى عبد اللَّه(ع) فرمودند:
كسى كه خداوند خير را براى او اراده كرده باشد در قلبش محبّت امام حسين(ع) را قرار داده و در دلش محبت زيارت آن جناب را مى‏ اندازد و كسى كه خداوند سوء و بدى را برايش بخواهد در قلبش بغض امام حسين(ع) قرار داده و در دلش بغض زيارت آن حضرت را مى‏ اندازد.


پی نوشت:
كامل الزيارات / ترجمه ذهنى تهرانى، ص: ۴۶3.
منبع:افکار


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
0
0
اللهم ارزقنی زیاره الحسین ع
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین