عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۴
برخي رسانه‌هاي عربستان، يك نوار ويدئويي كوتاه از صحنه اي كه عمره گزاران براي تبرك، به بريدن نخ هاي پرده كعبه مشرفه اقدام مي كنند، منتشر كرده اند.

عقیق:اين رسانه ها نوشتند كعبه حرمت و تقدس خاصي دارد كه هر زائر چه عمره گزار يا حاجي هنگامي كه در كنارآن قرار مي گيرد، خود را در فضايي از تعبد و تقرب به خداوند احساس مي كند تا حدي كه در اين مكان، مشكلاتش را فراموش مي كند.
رسانه هاي سعودي افزودند به نظر مي رسد برخي از عمره گزاران، براي جدا كردن برخي از نخ هاي پرده كعبه تلاش مي كنند شايد اين نخها بوي كعبه را برايشان به همراه داشته باشد يا با اين گمان كه اين نخ ها ممكن است آنها و خانواده هايشان را محافظت كند.
اين رسانه ها نوشتند نظرات بينندگان در خصوص اين نوار ويدئويي تفاوت داشته باشد، برخي اقدام عمره گزاران در بريدن تكه اي از پرده كعبه را سرقت در مقدس ترين مكان دانسته و برخي هم به حمايت از اين اقدام پرداخته و اعلام كرده اند تمايل شديد اين افراد براي باقي ماندن در كنار كعبه را درك مي كنند تا جايي كه سبب شده است برخي از آنها، نخهايي از كعبه را جدا كنند.
اين رسانه ها نوشتند برخي از مردم، معمولا هنگام بازگشت از سفر عمره يا حج، آب زمزم و تسبيح و خرما را به عنوان تبرك براي خويشاوندان و خانواده هاي خود به همراه مي برند، اما اينكه عمره گزاران، نخ هاي كعبه مشرفه را جدا كنند، نكته جديد و قابل توجه است و در عين حال نشان دهنده تمايل شديد عمره گزاران براي باقي ماندن طولاني در كنار كعبه مشرفه است.

لينك فيلم
http://www.kharjhome.com/news.php?action=show&id=31172.htm.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین