عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۳۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۲
دبیر اجرایی طرح واژه‌های آسمانی خبر داد:
دبیر اجرایی طرح واژه‌های آسمانی با اشاره به برگزاری این طرح به صورت ملی، گفت: ثبت‌نام در طرح واژه‌های آسمانی که با هدف درک مفاهیم قرآنی صورت می‌گیرد از امروز ۱۲ اسفند آغاز شد.

عقیق: محمدصادق حق‌شناس دبیر اجرایی طرح واژه‌های آسمانی با اشاره به برگزاری این طرح در سراسر کشور اظهار داشت: طرح واژه‌های آسمانی از یک مدرسه قرآنی آغاز شد و با همکاری شهرداری تهران توسعه یافت به طوری که اکنون ستاد طرح واژه‌های آسمانی در قم با محوریت حرم حضرت معصومه(س) و واحد قرآن مرکز مدیریت حوزه علمیه قم تشکیل شده و به عنوان طرحی ملی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه نخستین‌بار طرح واژه‌های آسمانی در مراسم اعتکاف برگزار شد، خاطر نشان کرد: پس از برگزاری موفق این طرح در مساجد و مراکز مختلف، این‌بار طرح واژه‌های آسمانی را علاوه بر مراکز مختلف کشور در دانشگاه پیام‌نور نیز برگزار می‌کنیم تا از این طریق با ایجاد موجی قرآنی درک و همچنین عمل به مضامین الهی را در مردم نهادنیه سازیم.

دبیر اجرایی طرح واژه‌های آسمانی با اشاره به تهیه کتابی در جهت سهولت یادگیری کلمات قرآنی ادامه داد: در کتابی که برای این طرح در نظر گرفته شده بود، یک‌هزار و 257 کلمه از قرآن کریم که بیشترین کاربرد را در متن قرآن داشتند و 2 درصد از کلمات کل قرآن را شامل می‌شدند، استخراج و طبقه‌بندی شد و در اختیار شرکت‌کنندگان در این طرح قرار گرفت.

حق‌شناس با بیان اینکه در کتاب ویژه طرح واژه‌های آسمانی 607 آیه موضوعی و پرکاربرد قرآن جمع‌آوری شده است، هدف از برگزاری این طرح را دستیابی به درک درست از مفاهیم قرآنی عنوان کرد و  افزود: افراد با مطالعه این کتاب که 2 درصد از کلمات تکراری قرآن در آن وجود دارد، می‌توانند توانایی فهم 82 درصد از کل کلمات قرآن را کسب کنند.

دبیر اجرایی طرح واژه‌های آسمانی با اشاره به اینکه اختتامیه این طرح اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در طرح قرآنی واژه‌های آسمانی از امروز 12 اسفندماه تا پایان فروردین‌ماه سال آینده می‌توانند با شماره  66947575 تماس حاصل کنند.

طرح واژه‌های آسمانی با همکاری شهرداری تهران، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، مترو تهران، شبکه تهران، کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، سازمان زندان‌ها، نهاد کتابخانه‌های عمومی، سازمان بسیج، سپاه پاسداران، حوزه علمیه قم، حوزه علمیه تهران، حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران برگزار می‌شود.

  منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین