عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۳۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
یک استاد حوزه علمیه قم به زوج‌های جوان توصیه کرد در زندگی مشترک خود، خوش اخلاقی و خوش‌رفتاری داشته باشید، آبروداری کنید، برای یکدیگر وقت بگذارید، به فکر تلافی نباشید و با کرامت برخورد کنید.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی حائری در مراسم تجلیل از زوج‌های جوان در جوار بارگاه امام حسین(ع) در کربلای معلی طی سخنانی توصیه‌های مهم و کاربردی برای زوج‌های جوان که در آغازین روزهای زندگی مشترکشان هستند بیان کرد.

خوشرفتاری، رمز پایداری زندگی مشترک

این کارشناس مسائل دینی، رمز پایداری در زندگی مشترک را خوش اخلاقی و خوشرفتاری به معنای واقعی دانست و گفت: گذشت، رازداری و امانتداری از اخلاق خوب است.

آبروداری کنید

وی با اشاره به مفاهیم قرآنی درباره زوجین، تصریح کرد: قرآن می‌فرماید که زن و شوهر، مانند لباس یکدیگر هستند. زن و شوهر باید عیوب یکدیگر را بپوشانند و آبروداری کنند.

رضوی به فلسفه زندگی مشترک در معارف قرآنی اشاره کرد و افزود: طبق آیات قرآن، فلسفه زندگی مشترک، دستیابی به آرامش است و البته آرامش روانی مدنظر است نه آسایش ظاهری! و آن چیزی که مایه مداومت این آرامش است، خوشرفتاری و خوش اخلاقی است که امام حسین(ع) خوشرفتاری را یک عبادت معرفی می‌کنند.

برای یکدیگر وقت بگذارید؛ به فکر تلافی نباشید

این استاد حوزه و دانشگاه به زوج‌های جوان پیشنهاد کرد: برای یکدیگر وقت بگذارید تا طرف مقابلتان حس کند که برایش ارزش قائلید و همین مسئله مایه آرامش می‌شود.

وی با بیان این‌که «ناملایمات در تمام زندگی‌ها وجود دارد» گفت: اگر ناملایماتی دیدیم، روی آن متمرکز نشویم و به فکر تلافی کردن در زندگی نباشیم. بلکه گذشت کنیم و ناراحتی و ناملایمت‌ها را از دلمان بیرون کنیم. که طبق روایتی از پیامبر گرامی اسلام، بهترین افراد کسی است که نرم‌خو باشد.

با کرامت با زنان برخورد کنید

رضوی حائری ادامه داد: انسان نرم‌خو، میانه‌ای با عصبانیت ندارد؛ فریاد نمی‌کشد، خشن نیست و تندتند حرف نمی‌زند بلکه سنگین‌ترین مسائل را هم با آرامش مطرح می‌کند. پیغمبر فرمودند که انسان‌های خوب با زنانشان با نرم‌خویی و کرامت برخورد می‌کنند و اگر این توصیه‌های کاربردی را که از قرآن و اهل بیت(ع) به ما رسیده است، به کار ببندیم، به آرامش می‌رسیم و در مسیر رشد و تعالی قرار خواهیم گرفت.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین