عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۴
نيمي از عمليات احداث آشپزخانه مدرن آستانه حضرت عباس (ع) پايان يافته و تكميل اين پروژه همچنان در دست اقدام است.

عقیق: پايگاه اينترنتي "الكفيل" وابسته به آستانه مقدس حضرت عباس (ع) با اعلام اين مطلب افزود كه اين پروژه در جاده كربلا – نجف قرار دارد و هدف از احداث آن خدمت رساني هرچه بهتر به زائران امام حسين و حضرت ابا الفضل العباس (ع ) است.
بر اساس اين گزارش آشپزخانه وسيع و مدرن آستانه حضرت عباس داراي انبار مواد غذايي مورد نياز و مجهز به مدرنترين تجهيزات و لوازم خواهد بود.
"ضياء مجيد الصايغ" رئيس بخش پروژه هاي مهندسي آستانه حضرت عباس در خصوص اين پروژه گفت: آشپزخانه در زميني به مساحت حدود 630 كيلومتر مربع و با سازه فلزي در دست ساخت است و مجهز به شبكه برق اختصاصي و سيستم هاي هشدار دهنده و دوربين مدار بسته است.
آشپزخانه كنوني آستانه حضرت عباس در داخل شهر بوده و قادر به تامين غذاي تعداد زيادي از زائران داخلي و خارجي سرزمين مقدس كربلا نيست.
ميهمان سراي حضرت ابا الفضل العباس (ع) هم اكنون در يك سرسرا در طبقه دوم صحن آن حضرت قرار دارد و گنجايش همزمان آن كمتر از 150 نفر است.
يكي از ويژگي هاي خاص اين ميهمان سرا تهيه قهوه بسيار مرغوب براي استفاده زائران است.
از زمان سقوط رژيم بعث ، تاكنون دولت عراق ده ها پروژه بلند مدت و صدها پروژه ميان مدت و كوتاه مدت اجرا كرده كه برخي از آنها به كلي توسط متخصصان عراقي و برخي ديگر با مشاركت شركت هاي خارجي بوده است.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین