عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۲۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۶
سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد؛
سرپرست حجاج ایرانی،«مراقبت همگانی و عمومی» و «امر به معروف ونهی ازمنکر» رایک فریضه بزرگ وامتیازاسلام نسبت به دیگرادیان توصیف کرد وگفت:خدمت به مردم براساس آموزه‌های اسلام بزرگ‌ترین معروف است.

عقیق: سرپرست حجاج ایرانی،«مراقبت همگانی و عمومی» و «امر به معروف ونهی ازمنکر» را یک فریضه بزرگ و امتیاز اسلام نسبت به دیگر ادیان توصیف کرد و گفت: خدمت به مردم براساس آموزه‌های اسلام بزرگ‌ترین معروف است. حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان حج و زیارت که با حضور سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت و سیدمهدی هاشمیان، معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، ایمان و وجدان اخلاقی را مراقب درونی و امر به معروف و نهی از منکر را مراقت بیرونی انسان‌ها و جوامع اسلامی دانست و گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تک بعدی و یکسونگر نیست و تمام امور زندگی را شامل می‌شود. نگاه تک بعدی به این فریضه آسیب‌های بسیاری را به دنبال دارد.

وی افزود: به عنوان نمونه در حوزه اجتماعی در مورد مساله حجاب کاری جدی صورت نمی‌گیرد. حجاب دلیل اجتماعی بودن زن است اما دشمن آن را وارونه جلوه می‌دهد و متاسفانه برای شناخت آن اقدام فرهنگی لازم صورت نمی‌گیرد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: مقدمه امربه معروف و نهی از منکر، شناخت صحیح معروف و منکر و استفاده از روش‌های مناسب برای انجام این فریضه است.

وی ظلم به مردم را بزرگترین منکر دانست و افزود: بر اساس آموزه‌های اسلام، ظلم و ستم به مردم بزرگترین منکر و خدمت به مردم بزرگترین معروف به شمار می‌آید.

حجت الاسلام قاضی عسکر اضافه کرد: دعوت کننده معروف و ناهی از منکر باید با عمل خود و نه صرف حرف و ادعا، دیگران را به معروف دعوت و از منکر نهی کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت الگو سازی، فرهنگ سازی و گسترش نقد در جامعه را در ترویج فریضه امر به معروف ونهی از منکر، ضروری دانست و افزود: در فرهنگ اسلام مردم می‌توانند عملکرد مسوولان را نقد کنند و بر حسن کار آنان نظارت داشته باشند. در نظام اداری نیز باید وجدان کاری حاکم شود و فرهنگ نقد پذیری به عنوان زمینه ساز امر به معروف و نهی از منکر گسترش یابد.


وی سیاست تشویق و تنبیه را درگسترش امر به معروف و نهی از منکر حایز اهمیت دانست و افزود: باید با متخلفان برخورد قانونی شود تا حقی از جامعه و مردم ضایع نشود و اعتماد عمومی گسترش پیدا کند.


بنا بر این گزارش هاشمیان معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز اظهار داشت: ما به دنبال الگوسازی برای امر به معروف و نهی از منکر و رفتارسازی در جامعه هستیم. تذکر لسانی باید در جامعه فرهنگ شود، تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج یابد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر تضمین‌کننده صلاح، آبادانی و عمران جامعه است اگر این فریضه الهی در جامعه رفتار اجتماعی شود، سعادت جامعه حتمی است.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین