عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
حاج سعید حدادیان، حاج سید مجید بنی فاطمه و کربلایی محمد حسین حدادیان در حسینیه فطمه الزهرا
ما پناهنده هستیم، ما چنگ زننده هستیم، به کسی پناهنده می گویند که می ترسد و خطری او را تهدید می کند، وقتی یک خطر بزرگ انسان را تهدید می کند و با شدت از آن دور می شود لازم است به جایی پناه ببرد.


عقیق: مراسم هفتگی حسینیه فاطمة الزهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید وحید معتمدی و مداحی حاج سعید حدادیان، حاج سید مجید بنی فاطمه و کربلایی محمد حسین حدادیان وکربلایی وحید یوسفی برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام سید وحید معتمدی را بخوانید:

*در روایاتی که از اهل بیت به ما رسیده دستور داده اند به ما پناهنده شوید، در صلوات بسیار زیبای شعبانیه که یکی از متونی است که ایمان ما را بروز می کند و بسیار لذت بخش است در آنجا آمده است کسی که از اهل بیت جلوتر برود و دایه مهربان تر از مادر بشود مارق است و از دین خارج می شود و کسی که عقب بماند نابود می شود.

*این تعبیراتی مثل مستکین، مضطر، چنگ زننده و... میخواهند چیزی را به مابفهمانند، ولایت اهل بیت دژ محکم خداست، آنها کهف هستند، دژ محکم هستند، اما ما چه هستیم؟ ما پناهنده هستیم، ما چنگ زننده هستیم، به کسی پناهنده می گویند که می ترسد و خطری او را تهدید می کند، وقتی یک خطر بزرگ انسان را تهدید می کند و با شدت از آن دور می شود لازم است به جایی پناه ببرد.

* باید متوجه شویم که با اهل بیت چه کار داریم؟ آیا قرار است قرض های ما را بدهند؟ آیا قرار است شکم های ما را سیر بکنند؟

* زمانی که یکی از بستگان ما سرطان گرفت و نزد تمامی دکتر های متخصص داخلی و خارجی بردیم و جواب منفی شنیدیم تازه مریض خود را خدمت امام رضا می بریم و آن زیارت خالصانه ترین و بهترین زیارت ما می شود، اینجا تازه معنی مضطر و مستکین را می فهمیم.

*کسی نزد امام رضا امام و از ایشان خواست خدا را برایش اثبات کند، امام رضا از او پرسید تا حالا سوال کشتی شدی؟ گفت شدم، گفت تا حالا شده در میان دریا طوفان شود و کاری از دست ناخدا و... برنیاید؟ گفت بله، حضرت پرسید آنجا امید تو به چه کسی بود؟ گفت به یه قدرتی اعتقاد داشتم که نجاتم می دهد، حضرت فرمود: همان خداست.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین