عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱
امیری خبر داد؛
جانشین سازمان بسیج مداحان گفت: در نظر داریم یک مداح و یک شاعر آیینی در هر کاروان اعزامی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور داشته باشند، در نهایت حدود ۱۷۰۰ نفر به مناطق اعزام خواهند شد.

عقیق: احد امیری، جانشین سازمان بسیج مداحان از حضور مداحان و شاعران آئینی در کاروان راهیان نور خبر داد و گفت: در نظر داریم یک مداح و یک شاعر آیینی در هر کاروان اعزامی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور داشته باشند و بر همین اساس سازمان بسیج مداحان دوره آموزشی فشرده‌ای را برای این مداحان در اواخر بهمن ماه برگزار کرد که در نهایت حدود 1700 نفر را به مناطق اعزام خواهند شد.

امیری با بیان اینکه استقبال بی نظیر مداحان در راهیان نور امسال بیانگر افزایش بصیرت در این قشر خواهد بود، از حضور پررنگ اقشار مختلف مردمی در اردوی راهیان نور اظهار امیدواری کرد و افزود:  حضور مداحان و مربیان بصیرتی در اردوها می‌تواند تأثیرات قابل توجهی در جوانان و نوجوانان داشته باشد از همین رو با به این وجه از اردوها توجه بسیار داشته‌ایم.

وی ادامه داد: راهیان نور فرهنگی سرشار از آموزه‌های دینی و فرهنگی است که خروجی آن نور انسان‌هایی خداجو، انقلابی و مستحکم خواهد بود و یکی از اهداف اصلی برگزاری چنین اردوهایی تربیت این افراد در جامعه است. ترویج فرهنگ مقاومت در اردوهای راهیان نور موضوع مهمی است که به عنوان هسته مرکزی مورد توجه قرار دارد.

جانشین سازمان بسیج مداحان تصریح کرد: امروزه استکبار جهانی سعی دارد تا فرهنگ مقاومت در کشور ما را از بین ببرد؛ آن‌ها ایستادگی و ایثار مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس را دیده‌اند، اردوهای راهیان نور حرکتی است در جهت یادآوری استقامت مردم کشورمان و ترویج فرهنگ مقاومت در نسل‌های جدید است.

امیر در ادامه سخنانش افزود: پس از سفر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و آشنایی با سبک زندگی شهدا، تحولی در روحیات جوانان ما به وجود می آید و به نوعی اردوهای راهیان نور یک خوراک فرهنگی برای نسل‌های جدید انقلاب محسوب می‌شوند.

جانشین سازمان مداحان با بیان اینکه راهیان نور یک ترم فشرده در این دانشگاه بزرگ است، اظهار داشت: راهیان نور یک سفر تربیتی است که شکل دهنده شخصیت واقعی جوانان است، این اردو ها به بسیاری از شبهات وارد شده به جمهوی اسلامی ایران پاسخ می‌دهد. سازمان بسیج مداحان با سازماندهی قشر مداح و مدیران هیأت مذهبی در این عملیات بزرگ فرهنگی شرکت خواهد کرد.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین