عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۰۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹
سخنرانی حجت الاسلام جعفری و مداحی حاج روح الله بهمنی در هیئت عشاق العباس(ع)
اهل بیت دارای خرد هستند، دارای عقل اند، دیدید می گویند عقل کل، دنبال عقل کل می گردی أمیرالمؤمنین علیه السلام، دنبال عقل کل می گردی یکایک اهل بیت علیهم السلام...

مداحی روح الله بهمنی در عشاق العباس(ع)

عقیق: جلسه هفتگی هیئت عشاق العباس علیه السلام در مجتمع فرهنگی مذهبی امام رضا علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جعفری و مداحی حاج روح الله بهمنی برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام جعفری را بخوانید:

* غرور و تکبر مانع هدایت انسان می شود. خصلتی که اگر در انسان باشد زمین می خورد این است که انسان خودش را برتر ببیند و کار خودش را با ارزش ببیند.

* بعضی وقت ها کسی می گوید: آقا ایشان منبری است، چند هزار نفر می نشینند پای منبر این بنده خدا، حتما چیزی بلد است، دیگری می گوید: نه فلانی بی سواد است، اینها صفات و رذایل اخلاقی خیلی بد است، که شیطان می گوید یکی از اینها در انسان باشد، که کار خودش را بخواهد با ارزش حساب کند، کار رفیقش، دوستش را بخواهد بی ارزش کند، باعث می شود زمین بخورد.

* اهل بیت علیهم السلام دارای خرد هستند، دارای عقل اند، دیدید می گویند عقل کل، دنبال عقل کل می گردی أمیرالمؤمنین علیه السلام، دنبال عقل کل می گردی یکایک اهل بیت علیهم السلام، امام عصر، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، و کهف الوری، اهل ببت علیهم السلام پناهگاه آفریدگان هستند.

* از آدم تا خاتم، تا وجود نازنین و مبارک پیغمبر، که رحمةللعالمین بوده، همه یک جوری به أهل بیت علیهم السلام تولی داشته اند.

* سلمان می گوید آمدم، دیدم پیغمبر صلوات الله علیه سر به زمین گذاشته و می گوید: اِلهی بِحَقِّ عَلیٍّ خَفِّف عَلَیَّ اَوزاری. خدایا به علی به من پیغمبر آسان بگیر، سلمان می گوید: من این را دیدم خیلی برایم سنگین درآمد. پرسیدم: یا رسول الله شما دارید خدا را قسم می دهید به علی؟ نپیامبر فرمودند: شناختی علی را؟ می خواهی به تو علی را بشناسانم که کیست؟ پیامبر اکرم یک ذکری به او داد و گفت: میروی قبرستان بقیع این ذکر را می گویی، یک مکاشفه ای میشود، او ذکر را گرفت و به قبرستان بقیع رفت، ذکر را گفت و یک مکاشفه ای شد. یک مأمور إلهی و یک شخص دیگر از آن عالم آمد. گفت: سلمان آمده ای علی را بشناسی؟ گفت: بله، گفت از من نپرس از این بپرس، آن شخص گفت سلمان من یهودی بودم و مُردم، که جایم در جهنم بود، اما آتش می آمد مرا بسوزاند اما نمی سوزاند، خطاب می شد: آتش بسوزان، می گفت: چرا و چطور بسوزانم، می گوید: سلمان یک خصلتی در من بود و آن هم این بود که عاشق أمیرالمؤمنین بودم، یهودی بودم ولی أمیرالمؤمنین را دوست داشتم، هر روز می آمدم و علی را می دیدم، عاشق أمیرالمؤمنین بودم، آتش می گوید: چطور بسوزانم کسی که عاشق جمال أمیرالمؤمنین است. پیغمبر دارد به در می گوید، دیوار، من و شما بشنویم، می گوید هر کجا گیر کردی بگو یا علی.

* یکی از نشانه های مومن عیادت از مریض است. خیلی ثواب دارد، کسی که مریض است به عیادتش بروید، خیلی ثواب دارد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین