عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۹۹۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
سید محمد جوادی، کربلایی حسین طاهری، حاج محسن خانقلی، کربلایی سید وحید مصطفوی و کربلایی علی قالیباف در هیئت فدائیان حضرت زهرا
اهل بیت علیهم السلام فقط برای این نیستند که در ولادت هایشان کف بزنیم و شادی کنیم و در شهادت هایشان هم سینه زنی کنیم، زنجیر زنی کنیم، این تصوّر باید درست شود، این هست ولی کمترینش است...

هیئت فدائیان حضرت زهرا (س)

مداحی در هیئت فدائیان حضرت زهرا (س)

عقیق: مراسم هفتگی هیئت فدائیان حضرت زهرا سلام الله علیها سه شنبه این هفته نیز برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین علی خزاعی سخنرانی کرد و در ادامه حاج سید محمد جوادی روضه خواند و کربلایی حسین طاهری، حاج محسن خانقلی، کربلایی سید وحید مصطفوی و کربلایی علی قالیباف نیز مداحی کردند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام خزاعی را بخوانید:

* تفاوت تشیع با دیگر مکاتب دنیا فقط در رهبران این مکتب و این مذهب است، شما ببینید شیعه را چه کسی اداره می کند، در حقیقت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف.

* دین ما فقط نماز و روزه نیست، دین ما فقط عبادت نیست، که اینها هم شاملش هست، اما یک حرف بزرگتر دارد، " سعادت بشر " در زندگی کردن، سعادت بشر در دنیا، در آخرت، در تمام مراحلی که آفریده شدند برای گذراندن این مراحل، سعادت بشر محقق نمی شود مگر با دستورات الهی، مگر با تبعیت کردن از فرامین الهی.

* مردم فکر می کنند دین یعنی فقط چگونه خدا را عبادت کنیم، در صورتی که بسیاری از احکام درباره این است که من با خودم چگونه زندگی کنم، احکام فردی، مثل وضو گرفتن، مثل نوع خوابیدن، مثل مستحبات خوردن و آشامیدن همه اینها می شود دستوراتی که دین صادر کرده است برای زندگی شخصی ما. یک دسته دیگرش هم این است که من با زندگی عمومی خودم چگونه برخورد کنم، با همسایه ام، با صاحب کارم، با همکارم، با اجتماع دور و برم، تمام این ها در قالب دین است.

* اهل بیت علیهم السلام فقط برای این نیستند که در ولادت هایشان کف بزنیم و شادی کنیم و در شهادت هایشان هم سینه زنی کنیم، زنجیر زنی کنیم، این تصوّر باید درست شود، این هست ولی کمترینش است، باید از این بیائیم بالاتر، و اینکه من بفهمم حضرات معصومین علیهم صلواةالله أجمعین چطوری زندگی می کردند و آن زندگی را در زندگی خودم جاری کنم.

* روایت داریم در آخرالزمان بسم الله الرحمن الرحیم زیاد گفته شود، به خاطر اینکه حضور شیاطین غلیظ می شود، مانند زمان حضرت سلیمان علی نبینا و آله و علیه السلام و تنها لفظی که به انسان کمک می کند که از دست شیاطین جن و إنس فرار بکند و رها شود، لفظ شریف بسم الله الرحمن الرحیم است. یکی از علائم شیعه جهر به بسم الله الرحمن الرحیم است، یعنی بسم الله را بلند بگوید. هر جائی، اول غذا، اول ورود به جائی هر کاری می خواهد بکند جهر بسم الله الرحمن الرحیم داشته باشد، مخالفین و دشمنان این کار را نمی کنند، وهابی ها اگر در نمازشان بسم الله بگویند، آن را خفیف می گویند. این نماد شیعه است، این نشانه شیعه است، که بسم الله را بلند می گوید، جهر به بسم الله الرحمن الرحیم دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نت نامه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
0
0
باسلام
مطلب شما درخبرنامه بیرق نت نامه لینک شد.
http://net-nameh.com/archive/beyragh.html
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین