عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۹۸۷
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
در قم؛
هفتمین مراسم سالگرد ارتحال حضرت آیت اللهˈشیخ محمد فاضل لنکرانیˈ از مراجع تقلید،14 فروردین 93 در قم و نقاط مختلف کشور و کشورهای خارجی برگزار می شود.

عقیق: مسوول ستاد برگزاری مراسم هفتمین سالگرد حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی انجام شده در این زمینه گفت: در مراسم ارتحال این عالم ربانی که در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد، حجت الاسلام والمسلمینˈصالحی خوانساریˈ سخنرانی می کند و همزمان با این مراسم 20 هزار مراسم یادبود نیز در مساجد سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلامˈسید جواد نورموسویˈ افزود: مراسم ختم قرآن در شب جمعه 14 فروردین برای شادی روح آن عالم فرزانه نیز در نظر گرفته شده که متولی این برنامه ستاد عالی مساجد است.

وی ادامه داد:در کشورهای لبنان، انگلیس، روسیه، هندوستان، پاکستان، آذربایجان، بحرین، کویت، عربستان، امارات، مالزی، سوریه، افغانستان، سوئد و رومانی نیز برنامه های بزرگداشت سالگرد این عالم ربانی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد برگزاری مراسم سالگرد آیت الله شیخ محمد فاضل لنکرانی با اشاره به پخش برنامه هایی از رسانه های جمعی گفت: برای نخستین بار تفسیر نهج البلاغه ایشان در 18 روز نخست سال جدید از سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

وی گفت: همچنین 18 برنامه تلویزیونی با نامˈ کلام فاضلˈ نیز تولید شده که از شبکه های مختلف به نمایش در می آید.

آیت الله محمد فاضل لنکرانی در سال۱۳۱۰ شمسی در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود.

پدر ایشان مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی از اساتید و علمای بزرگ حوزه علمیه قم و مادرش از فرزندان پاک سادات بزرگوار بود.

وی مدت 11 سال در درس خارج فقه و اصول آیت الله العظمی بروجردی(ره) و 9 سال در درس حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(ره) شرکت کرد و از این دو منبع سرشار علوم اسلامی بهره های فراوان برد و سالها در درس فلسفه و تفسیر حضرت آیت الله علامه طباطبایی(ره) حاضر شد و از این خرمن پربرکت نیز خوشه های فراوان چید.

استعداد فراوان و تلاش پیگیر ایشان در درس سبب شد تا در 25 سالگی به درجه والای اجتهاد رسید و این امر به تایید استاد بزرگوارشان حضرت آیت الله العظمی بروجردی(ره) رسید.

وی سالها در حوزه علمیه قم دروس سطح را برای گروه بسیاری از طلاب تدریس کرد و بیش از 35 سال به تدریس خارج فقه و اصول پرداخت.

از زمانی که حضرت امام خمینی، مبارزات سیاسی خود را علیه ظلم و فساد حکومت طاغوتی پهلوی آغاز کرد، آیت الله فاضل لنکرانی یکی از یاران و همراهان امام بود و قدم به قدم در صف مجاهدان و حامیان انقلاب اسلامی فعالیت داشت.

مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در کنار تدریس و تربیت طلاب علوم دینی، کتابهای بسیاری از خود به یادگار گذاشت که ˈتفصیل الشریعهˈ شرحی است بر کتاب ˈتحریرالوسیلهˈ امام خمینی(ره.(

آیت الله فاضل لنکرانی خرداد سال 86 به ملکوت اعلی پیوست.


منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین