عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۹۰۶
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲
تكرار عمره مفرده مستحب است و مراجع تقليد انجام دوباره آن را جايز شمرده‌اند؛ ولي درباره فاصلۀ بين دو عمره كه شخص براي خود خود يا نيابت از ديگري باشد، اختلاف نظر است.

عقیق:بيست‌وهشتمين جلسه روحانيون كاروان‌هاي عمره از سوي بعثه مقام معظم رهبري در هتل جلنار طيبه مدينه منوره برگزار شد.
در اين جلسه كه بيش از صد تن از روحانيون كاروان‌ها حضور داشتند به بايدها و نبايدهاي عمره اشاره و برخي از فتواي مراجع تقليد درباره اعمال عمره ه بيان شد.
مسئله طواف در سازه جديد از جمله موضوعاتي است كه در هر جلسه‌اي روحانيون شركت كننده كه عوض مي‌شوند تقاضاي بيان آن را دارند و نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره به اين موضوع به صورت تفصيلي مي‌پردازد و فتاواي مراجع تقليد را در اين خصوص بيان مي‌كنند.
وي درادامه به بيان برخي ديگري از مسائل و مناسك عمره مفرده پرداخت و درباره تكرار عمره مفرده گفت: تكرار عمره مفرده مستحب است ولي هيچ كدام از مراجع تقليد انجام چند عمره در يك ماه را به قصد رجاء اشكال نكرده اند.
در ادامه جلسه نيز حجت‌الاسلام و المسلمين حسين بازقندي (بهجتي) كارشناس مسؤول امور روحانيون بعثه در مدينه، ضمن تاكيد مجدد بر بيان مناسك به صورت ساده و روان به زائران گفت: روحانيون كاروان‌ها تلاش كنند احكام و مناسك را به صورت شيرين و جذاب به زائر بيان كنند تا فهم آن آسان و عمل به آن راحتر باشد.
وي افزود: متاسفانه گاهي برخي مناسك به گونه‌اي به زائر ارائه مي‌شود كه نه تنها برطرف كننده ابهام نيست، بلكه زائران را سردرگم مي‌كنند. بنابراين نوع بيان در ارائه مناسك به زائران بسيار مهم است.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین