عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۸۷۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۳
آیت الله علوی گرگانی؛
یکی از مراجع عظام تقلید قم گفت:‌ با بیان اینکه باید مراقب شیطان بوده و بر نفس أماره خود کنترل داشته باشیم گفت: شیطان در میان همه طلبکاران، طلب خود را زودتر وصول می‌کند و اگر حساب کنیم متوجه می‌شویم که چشم، گوش و زبان ما از ابتدای صبح تا شب، خواسته‌های شیطان را برآورده می‌کنند

عقیق: آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی امروز در دیدار با جمعی از نیروهای نظامی شرکت کننده در دوره بصیرت ناجا گفت: شما که برای آموزش دوره بصیرت به قم آمده‌اید باید از این دوره‌ها بهره گرفته و همواره آنها را به خاطر داشته باشید.


وی گفت: باید لحظه به لحظه از این دوره بهره گرفته و بکوشید تا با روز گذشته خود تفاوت داشته باشید تا به بیان مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری دوره‌های بصیرت‌افزایی توجه شود.


این مرجع تقلید تاکید کرد: در دوره‌های بصیرت‌افزایی باید به شناخت کافی برسیم و باید بدانیم که شیطان بزرگترین دشمن ما است که از بدو خلقت انسان، برای گمراه کردن او قسم خورده است.


آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه باید مراقب شیطان بوده و بر نفس أماره خود کنترل داشته باشیم گفت: شیطان در میان همه طلبکاران، طلب خود را زودتر وصول می‌کند و اگر حساب کنیم متوجه می‌شویم که چشم، گوش و زبان ما از ابتدای صبح تا شب، خواسته‌های شیطان را برآورده می‌کنند.


استاد حوزه علمیه قم گفت: انسان نفس سرکشی دارد و اگر ائمه(ع) نباشند هر روز خواهان اقدامی است که رفته رفته او را از انسانیت دور می‌کند.


این مرجع تقلید با ذکر مثالی بیان کرد: اگر بر سر چهارراه‌ها چراغ راهنما نباشد هرج و مرج به وجود می‌آید و اگر این چنین چراغی نیز باید بر زندگی ما باشد تا نفس ما سرکش نشده و بتوانیم آن را کنترل کنیم.


آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به نماز خواندن انسان‌ها گفت: نماز خواندن دستورالعملی است که از سوی خداوند برای تزکیه روح و نفس انسان تدوین شده است و نفع آن فقط برای خود انسان است.


وی تاکید کرد: انسان با نماز خواندن روح خود را شستشو داده و با ارتباطی که با خداوند می‌گیرد می‌کوشد تا روحش را پالایش کرده و جلا دهد.
 

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ظلم بر دیگران اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد هستیم که دولتمردان غربی روزانه به مردم بیگناه و مظلوم ظلم می‌کنند و از این رو با این اقدامات به اهداف خود می‌رسند.
 

وی بیان داشت: کشتار بی‌رحمانه‌ای در جهان صورت می‌گیرد و شاهد هستیم که کودکان را مقابل چشم پدر و مادر می‌کشند و این نهایت ظلم این دول است.
 

آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: متاسفانه سازمان‌های مدافع حقوق بشر در این زمینه ساکت بوده و رسانه‌های جهان هم پوشش مناسبی نمی‌دهند و در این راستا دشمنان همواره به ظلم می‌پردازند

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین