عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۴
مسول حمل ونقل ستاد مكه مكرمه در عمليات عمره با تشريح جزئيات نحوه حمل و نقل درون شهري زائران خانه خدا، گفت: در نقل درون شهري زائران در مكه مكرمه از هتل به حرم و بالعكس حدود ۹۵ دستگاه اتوبوس فعال است كه هر دستگاه اتوبوس بصورت متوسط ۲۰ بار به حرم تردد مي‌كند.

عقیق:در عمليات عمره امسال حمل و نقل درون شهري زائران ايراني با سرويس‌هاي خطوط «صلوات» از دو شركت «رواحل» و «نقل الجماعي» انجام مي‌گيرد، افزود: اين دو شركت از شركت‌هاي معتبر و داراي نفوذ در سيستم حمل و نقل شهري مكه هستند كه براساس قرارداد هر كدام به تناسب ايستگاه هائي كه در اطراف حرم در اختيار دارند، زائران را از هتل به حرم و بالعكس منتقل مي‌كنند.
وي خاطرنشان كرد: مبناي انتخاب اتوبوس و قرارداد ما بالا‌ترين مدل اتوبوس‌ها يعني اتوبوس‌هاي مدل
۲۰۱۲ و ارائه خدمات خوب به زائران خانه خدا است كه امسال براي اولين بار اتوبوس‌هاي مدل بالا در سيستم حمل ونقل درون شهري زائران در شهر مكه به كار گرفته شده است.
مسول حمل ونقل ستاد مكه مكرمه با بيان اينكه در شهر مكه حمل و نقل زائران از سه ايستگاه اطراف حرم، صورت مي‌گيرد، گفت: ما در شهر مكه از سه ايستگاه‌هاي غدير، باب علي و مقبره البنات يا شبيكه براي تردد زائران ايراني استفاده مي‌كنيم كه هر كدام، زائران خطوط هتل‌هاي در دسترس خود را جابجا مي‌كنند.
رضائيان ادامه داد: بزرگ‌ترين ايستگاه اتوبوس‌هاي زائران ايراني در درون شهر مكه «ايستگاه غزه» است كه
۶ خط هتلي ما در آن ايستگاه پياده و سوار مي‌شوند كه خطوط ۲، ۵، ۶، ۷، ۸و ۱۱ در اين ايستگاه واقع شده‌اند. همچنين خط ۱، ۳ و۴ در ايستگاه باب علي و خط ۹ و ۱۰ در ايستگاه شبيكه واقع شده است.
وي همچنين با اشاره به اينكه حمل و نقل و تردد زائران در ايستگاه‌هاي سه گانه در شهر مكه به صورت شبانه روزي، است، تصريح كرد: به جز مواقع نماز و همچنين نيم ساعت تعويض شيف يعني بين ساعت نه ونيم تا ده صبح و شب در ساير اوقات سرويس دهي حمل و نقل فعال است.
مسول حمل ونقل ستاد مكه مكرمه در عمليات عمره در ادامه از فعاليت بيش از
۹۵ دستگاه اتوبوس براي تردد زائران ايراني در درون شهر مكه خبر داد و گفت: طبق آمار در هفته گذشته در نقل «صلوات» حدود ۹۵ دستگاه اتوبوس فعال داشتيم كه هر دستگاه اتوبوس به صورت متوسط ۲۰ بار به حرم تردد داشته كه با احتساب ۹۵ دستگاه در ۷ روز هفته با ظرفيت ۵۰ صندلي در هر اتوبوس چيزي حدود ۶۷۲ هزار ظرفيت براي تردد ايجاد كرده‌ايم يعني هر زائر ۴تا۵ بار در روز مي‌تواند براي تردد به حرم از اين اتوبوس‌ها استفاده كند.
وي درباره برخي مسائل و مشكلات به وجود آمده براي تردد زائران به مسجدالحرام به خاطر اجراي طرح توسعه، خاطرنشان كرد: بخاطر دور شدن مسير براي زائران عزيز در ايستگاه غزه به دنبال اجراي طرح توسعه و تخريب اماكن با مشكلاتي روبرو شده‌ايم اما با رايزني‌هاي انجام شده در ايستگاه‌هاي «شبيكه و باب علي» هيچ مشكل ترددي نداريم و تنها در ايستگاه غزه يك سري مشكلات بخاطر عمليات ساخت و ساز وجود دارد.
رضائيان ياد آورشد: در سيستم حمل ونقل برون شهري يعني از جده به مدينه و از مدينه به مكه و از مكه به جده كه زائران ما در اين مسير‌ها تردد مي‌كنند، شركت جديد (الماسه العربيه) وارد سيستم حمل ونقل برون شهري شده و به جمع پنج شركت قبلي پيوسته و به تدريج از تعداد اتوبوس‌هاي شركت «ابوسرحد» كم خواهد شد.
وي با بيان اينكه به طور متوسط هر كاروان ايراني بين
۳ تا ۴ اتوبوس از جده به مدينه، مدينه به مكه و از مكه به جده در اختيار دارد، گفت: براي برگزاري برنامه زيارت دوره نيز كه هرروز براي زائران ايراني اجرا مي‌شود، امسال از اتوبوس‌هاي مدل بالا استفاده مي‌شود.
مسول حمل ونقل ستاد مكه مكرمه همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا با مشكل نا‌آشنايي برخي راننده‌هاي عرب كه در روزهاي آغازين عمليات عمره مشاهده مي‌شد، برطرف شده است، گفت: در حال حاضر مشكل ناآشنا بودن راننده‌ها به مسير تا حدود زيادي حل شده و از آنجا كه در آغاز عمليات عمره سالجاري از راننده‌هاي تازه وارد استفاده مي‌شد اين مشكل طبيعي بود اما اكنون همه آن‌ها مسير‌ها را ياد گرفته‌اند و با حضور شبانه روزي همكاران ما در ستاد و تمهيداتي كه انديشيده شده در هفته‌هاي گذشته اين مشكل به حداقل رسيد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین