عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۸۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱
یکی از دستورالعمل های رسیده از سوی ائمه اطهار (ع) برای توبه و پاک شدن از گناهان، بی شک نمازهایی می باشد که این بزرگواران توصیه فرموده اند، که به موجب بجا آوردن با اخلاص و حضور قلب، آثار و برکات فراوانی را در پی خواهد داشت.

عقیق:در این باره روایت شده است حضرت محمد (ص) روز یکشنبه دوم ذی القعده بیرون تشریف آورده فرمودند: ایها الناس! کدام یک از شما اراده توبه کرده است؟ عرض کردند: همه ما می خواهیم توبه نماییم. فرمودند: غسل کنید و وضو بگیرید و چهار رکعت نماز و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد و سه مرتبه سوره توحید و یک معوذتین (سوره های فلق و ناس) بخوانید و بعد از نماز هفتاد مرتبه استغفار و ختم به «لاحُول وُ لا قُوّة الّا بِالله العَلیّ العَظیم» بکنید و بعد از آن بگویید: «یا عَزیزَ یا غَفّارُ اِغفِرلی ذُنُوبی وَ ذُنُوب جَمیعِ المُؤمِنینَ وَ المُؤمِناتِ فَاِنَّه یَغفِرُ الذّنُوب اِلّا اَنت»، و سپس فرمودند: نیست هیچ بنده ای از امت من، که این عمل را انجام دهد، مگر اینکه منادی از آسمان ندا کند: ای بنده خدا عملت را از سر بگیر که توبه تو مقبول است و گناه تو آمرزیده، و فرشته دیگر صدا کند از زیر عرش، ای بنده مبارک باد بر تو و بر اهل تو و ذریه تو، و دیگری صدا کند دشمنان تو از تو راضی خواهند شد در روز قیامت و دیگری صدا کند که ای بنده ما با ایمان می میری و دین از تو گرفته نخواهد شد و قبر تو گشاده و منور خواهد شد و دیگری صدا کند که ای بنده پدر و مادر تو از تو خشنود خواهد شد، اگر چه غضبناک بوده باشند و پدر و مادر و ذریه تو بخشیده خواهند شد و خودت در دنیا و آخرت در وسعت روزی خواهی بود.

پس حضرت جبرئیل (ع) ندا می کند: من وقت مرگت با ملک الموت می آیم و مهربانی می کنم به تو. صدمه نمی زند به تو اثر مرگ و خارج می شود روح تو از بدنت به آسانی.
عرض کردند: یا رسول الله! اگر کسی این عمل را در غیر ذی القعده بجا آورد، چطور می شود؟ فرمود: همان طور است که وصف کردم و در انتها بیان داشتند: همان بدانید این کلمات را جبرئیل در معراج به من آموخت و من به برای شما نقل نمودم .


پی نوشت ها:
1- میرزا جواد ملکی تبریزی. رساله لقاءالله: 81.
2- عباس عزیزی. نمازهای مستحبی: 170.

 منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین