عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۳
سفير فلسطين در قاهره اعلام كرد كه مسئولان مصري با بازگشايي گذرگاه مرزي رفح براي عبور زائران عمره موافقت كردند.

عقیق:«بركات الفرا» گفت كه مسئولان مصري تصميم داشتند گذرگاه رفح را به مدت دو روز طي امروز يكشنبه و فردا دوشنبه به منظور عبور زائران حج عمره و ورود مسافران فلسطيني به نوار غزه بازگشايي كنند و همچنين روز سه شنبه و چهارشنبه نيز گذرگاه باز باشد اما به دليل پاره‌اي مسائل اختلافي با دولت حماس، مسئولان مصر از تصميم خود منصرف شدند.
وي افزود: پس از آنكه از تعطيلي گذرگاه رفح مطلع شديم، با برادران مصري تماس حاصل كرده و از آنها درخواست كرديم كه به زائران عمره اجازه عبور از گذرگاه را اعطا كنند و آنها نيز موافقت كردند كه طي امروز يكشنبه گذرگاه براي عبور زائران باز باشد.
الفرا همچنين اشاره كرد كه مصر دائما حامي بزرگ فلسطين باقي خواهد ماند و نسبت به كاهش درد و رنج ملت آن حريص است و حماس نيز مي‌داند كه رژيم اشغالگر اسرائيلي مسئول محاصره زميني، دريايي و هوايي نوار غزه، است و مصر همواره در كنار ملت فلسطين ايستاده است.
از زمان عزل مرسي در تيرماه گذشته، مسئولان مصر از يك سو تخريب تونل‌هاي واقع در مرز نوار غزه و مصر را شدت بخشيده و از سوي ديگر گذرگاه رفح را تعطيل كرده‌اند و تنها در موارد نادر به صورت محدود اين گذرگاه را بازگشايي مي‌كنند كه اين امر مشكلات مردم نوار غزه را كه بيش از هفت سال است در محاصره رژيم صهيونيستي بسر مي‌برند، دو چندان كرده است.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین