عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲
با حضور ۴۰۰ مداح و شاعر آیینی در اهواز برگزار میشود؛
رئیس کانون مداحان استان خوزستان، از برگزاری جلسه تخصصی مجمع الذاکرین لبیک یا حسین(ع) با حضور ۴۰۰ نفر از مداحان و شاعران آیینی اهواز در حرم مطهر علی بن مهزیار خبر داد.

عقیق: سید رضا توفیق، رئیس کانون مداحان استان خوزستان، با بیان این مطلب گفت: جلسه جلسه تخصصی مجمع الذاکرین لبیک یا حسین(ع)، روز دوشنبه(5 اسفند) با حضور 400 نفر از مداحان و شاعران آیینی شهرستان اهواز در حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی برگزار می شود. 

وی با بیان اینکه مجمع الذاکرین لبیک یا حسین(ع) از شاخه های کانون مداحان خوزستان است، افزود: در این مجمع با همکاری آموزش و پرورش به شناسایی و پرورش مداحان مستعد نوجوان و جوان، تحت عنوان نوگلان حسینی در دو گروه سنی 10 تا 15 و 16 تا 20 سال می پردازیم. 

وی تخصصی کردن کار مداحی را از وظایف کانون مداحان دانست و با اشاره به اینکه این کانون مداحان را در پنج سطح آموزش می دهد، اضافه کرد: اصول و قواعد مداحی، شعر شناسی و آرایه های ادبی، مقتل شناسی و تاریخ اسلام، قرآن و ادعیه و ردیف های آوازی از جمله سطوح آموزشی است. 

توفیق، با بیان اینکه ما در طول سال کلاس های تخصصی ویژه مداحان 23 سال تا پیر غلامان برگزار می کنیم، ادامه داد: سه سال است که کار مداحی را در استان تخصصی کردیم و دوره هایی را ویژه مداحان در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برگزار می کنیم. 

وی با اشاره به اینکه خوزستان نخستین استان در کشور است که مداحی را به صورت تخصصی آموزش می دهد، تصریح کرد: در استان خوزستان چهار هزار مداح دارای پرونده فعالیت می کنند و بنا داریم از سال آینده کارت شناسایی ویژه مداحان را توزیع کنیم. 

وی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور لوح فشرده ردیف های آوازی هفت دستگاه در اهواز تدوین شده است، عنوان کرد: در صدد هستیم با تعامل دانشگاه ها، به مداحانی که در دوره های آموزشی مختلف کانون مداحان شرکت می کنند مدرک دانشگاهی اعطا کنیم.

 

 منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین