عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه دوره‌های نهج‌البلاغه در استان با استقبال طرفینی همراه بود، گفت: اساتید از استقبال مخاطبان راضی و شرکت‌کنندگان نیز از تسلط علمی اساتید بسیار خرسند بودند.

عقیق: مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه دوره‌های نهج‌البلاغه در استان با استقبال طرفینی همراه بود، گفت: اساتید از استقبال مخاطبان راضی و شرکت‌کنندگان نیز از تسلط علمی اساتید بسیار خرسند بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان ، با اشاره به برگزاری دوره مقدماتی نهج‌البلاغه در سه شهرستان اهواز، ماهشهر و آبادان که از 30 بهمن تا 2 اسفند با حضور بیش از 500 شرکت‌کننده صورت گرفت، گفت: در راستای فعالیت‌های قرآنی که در نهادهای مختلف از جمله تبلیغات اسلامی و اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان وجود دارد، همواره تلاش می‌شود موضوع پرداختن به عترت و اهل‌ بیت(ع) در کنار مباحث قرآنی حفظ شود. به این منظور و برای آشنایی بیشتر با نهج‌البلاغه که دون کلام خالق و واقعاً از جملات و محتواهای معجزه‌آمیز امیرالمؤمنین(ع) در عرصه کلام است، دوره‌هایی برگزار شد تا از ظرفیت علاقه‌مندان به این عرصه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا اتحادیه مؤسسات قرآنی با مشارکت دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان این برنامه‌ریزی را در سه شهرستان اهواز، ماهشهر و آبادان پیگیری کرد. مخاطبان این دوره‌ها، آقایان و بانوانی از اقشار تأثیرگذار بودند که با شکوه بسیار زیادی در این دوره‌ها حضور پیدا کردند به‌گونه‌ای که برگزاری این دوره‌ها با ظرفیت کامل سالن‌ها همراه بود و این حضور تا پایان دوره باقی بود.

بلک عنوان کرد: اساتید مسلطی از استان‌های دیگر به‌ویژه قم و تهران برای حضور در این دوره‌ها دعوت شدند که تجارب زیادی در مباحث مربوط به نهج‌البلاغه داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه دوره‌های مقدماتی نهج‌البلاغه در سه شهرستان با استقبال طرفینی همراه بود، افزود: اساتید راضی از استقبال و استفاده مخاطبان بودند. مخاطبان شرایط لازم را از هر جهت داشتند و شرکت‌کنندگان دوره هم از مهارت کافی و تسلط علمی اساتید بسیار خرسند بودند.

وی با اشاره به مباحث طرح شده در دوره‌ها، عنوان کرد: شخصیت پدیدآورنده نهج‌البلاغه؛ یعنی امیرالمؤمنین علی(ع) و درس‌هایی از نهج‌البلاغه (با استفاده از کلمات قصار، خطب و نامه‌های امیرالمؤمنین(ع)) موضوعات این دوره‌ها بود که تلاش شد نمونه‌هایی از این حلاوت‌ها و شیرینی‌ها در کام مخاطبان قرار بگیرد و زمینه‌ای برای پیگیری و استمرار این دوره‌ها باشد.

بلک در خصوص برگزاری دوره‌های تکمیلی نهج‌البلاغه اظهار کرد: در گام اول باید خروجی این دوره‌ها از میزان استقبال و اشتیاق برای ادامه بررسی شود تا ان‌شاءالله بتوانیم در سال آینده این شروع موفق را پیگیری کنیم و شاهد استمرار این دوره‌ها باشیم. علاوه بر این بخش‌ها به‌دنبال اجرای بخش‌های تخصصی در مباحث نهج‌البلاغه هستیم؛ چرا که نهج‌البلاغه مخاطبان خاص خود را هم می‌تواند داشته باشد که بهره‌های کامل‌تری خواهند برد و تأثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین