عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۶۷۲
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷

عقیق: سخنران حرم مطهر رضوي گفت: توسل به ائمه اطهار(ع)، موجب تقرب الهي مي‌شود و مقربان درگاه الهی وسیله جریان فیض خداوند متعال هستند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد حسين حسيني در سلسله جلسات بيان معارف كه در رواق بزرگ امام خميني(ره)حرم مطهر حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) برگزار شد، به موضوع اخلاق زندگي از منظر نهج البلاغه پرداخت و عنوان كرد: تمسک به آموزه‌های اخلاقی از مهم‌ترين احتیاجات بشر است و توسل یکی از این آموزه‌هاست.
وي گفت: توسل به اوليای الهي نوعي تمسك به وسيله است كه در قرآن مجيد به آن سفارش فراوان شده است و پيوسته به جامعه با ايمان و با تقوا دستور مي‌دهد كه به دنبال اين وسيله بروند.
اين كارشناس مذهبي اظهار داشت: يكي از راه‌هاي توسل اين است كه انسان قرآن را بخواند و به وسيلة آن، از خدا  طلب حاجت كند. اين نوع توسل، تمسك و توسل به خداوند متعال است، زيرا قرآن مجيد كلام خداست كه بر قلب رسول الله(ص) نازل شده است.
حسيني با اشاره به اين مطلب كه شفاعت یکی از اعتقادات عموم مسلمانان و معتقدان به ادیان الهي است، عنوان كرد: در روز قیامت اولیای الهی، در حق گروهی از گناه‌کاران شفاعت مي‌كنند و آنان را از عذاب جهنم نجات می‌دهند و یا با شفاعتشان از شخصی، سبب ترفیع درجه او می‌شوند.
وي انبیاء‌‌الهی، علماء، شهداء، ملائکه، مؤمنین، اعمال صالح، ائمه و قرآن را شفیعان روز قیامت ذكر كرد و گفت: مهم‌ترین شرط شفاعت شدن رضایت خداوند است و شفاعت كنندگان تنها کساني را شفاعت می‌كنند که خداوند از آنها راضی و خشنود باشد.
سخنران حرم مطهر رضوي در جاي ديگري از سخنان خود به روز قيامت اشاره كرد و افزود: عبور كردن از قيامت كار ساده‌اي نيست. بسياري از افراد در مواقف قيامت، از جمله نماز، حج، اخلاق، مال حرام و حلال،خمس و زكات  و... متوقف مي شوند. اين ايستگاه‏ها نيز براى پاك شدن انسان‏ها است. اما كساني كه از پيش، در دنيا خود را پاكيزه كرده‌اند، در زمان كوتاهي به محضر حق راه مى‏يابند.



منبع:شفقنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین